XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 21 godz
  • 12 min
  • 31 sek

Metro Warszawskie wypłaciło pierwsze wierzytelności podwykonawcom Astaldi

  • BF
  • Opublikowano: 18 października 2018 - 20:40 | Zaktualizowano: 18 października 2018 - 20:41
Jerzy Lejk, prezes warszawskiego Metra, poinformował na sesji Rady Miasta o wypłacie pierwszych wierzytelności dla podwykonawców firmy Astaldi na budowie odcinka II linii metra na Targówku.

Na początku wystąpienia Lejk zastrzegł, że aktualny stan robót jest szacowany na 90-95 procent. Sprecyzował też, jakie mechanizmy zapisane są w umowie, zabezpieczające interes miasta i właściwy postęp prac na budowie.

- Najważniejsze to gwarancja bankowa w wysokości 51 mln złotych. Jesteśmy też w kontakcie z bankiem udzielającym gwarancji i prowadzącym rachunki Astaldi - powiedział prezes warszawskiego metra.

Jak dodał, faktury dla włoskiej firmy są wypłacane po kontroli wykonanych robót i uzyskaniu zaświadczenia, że firma w terminie opłaci wszystkich podwykonawców. Gdyby jednak Astaldi, choć jeden dzień spóźniło się z uregulowaniem płatności, to podwykonawca ma możliwość złożenia faktury do inwestora zastępczego, czyli warszawskiego metra.

Specjalny zespół prawników

- Do tej pory otrzymaliśmy faktury od trzech podwykonawców. Pierwszy z nich otrzymał od nas przelew na 5,1 mln złotych. Dwie pozostałe faktury na łączną kwotę 1,2 mln złotych zostały cofnięte do podwykonawców z prośbą o korektę - tłumaczył prezes Lejk. Kolejne faktury dla Astaldi będą pomniejszane o kwoty wypłacone podwykonawcom.

Ponadto miejska spółka dysponuje rejestrem podwykonawców oraz treściami umów zawartych pomiędzy nimi a włoską spółką. Sytuację na zlecenie metra nadzoruje zespół prawników składający się między innymi z kancelarii specjalizujących się w prawie włoskim i międzynarodowym.

Włoska firma wpadła w tarapaty finansowe po kryzysie gospodarczym w Wenezueli i Turcji. W Polsce niedawno firma opuściła place budowy linii kolejowych Dęblin - Lublin oraz Leszno - Rawicz.

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!