PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Miliardowe oszczędności i szybsza odprawa na lotniskach

Autor: Rzeczpospolita
29-12-2007 09:43

Już za kilka miesięcy znikną papierowe bilety. To jednak dopiero początek. Za kilka lat pasażerowie będą się sami odprawiali, nadawali swój bagaż czy też zgłaszali jego zaginięcie.

- Usprawni to procedury i skróci okres, jaki pasażerowie muszą spędzić na lotnisku - mówi Georgina Graham, dyrektor do spraw bezpieczeństwa International Air Transport Association.
Najpierw znikną papierowe bilety. Ma to nastąpić do końca maja 2008 roku. Po tej dacie przewoźnicy IATA będą wystawiać tylko bilety elektroniczne. Za pośrednictwem agentów IATA sprzedawanych jest już ok. 80 proc. wszystkich biletów w Polsce - przypomina "Rzeczpospolita".

Linie lotnicze, które nie dostosują swoich systemów elektronicznych do nowych warunków sprzedaży, nie będą mogły korzystać z usług agentów IATA. Będą musiały zbudować swoją sieć sprzedaży.

W Polsce oszczędności przewoźników mają sięgnąć 1 miliarda złotych - na świecie nawet 3 miliardów dolarów. Na zmianie sposobu wystawiania biletów zaoszczędzą również klienci - napisała "Rz".

Tradycyjne, drukowane na papierze, są droższe od elektronicznych, które są tylko numerem rezerwacji. Jak podaje IATA, koszt wystawienia jednego biletu elektronicznego to 1 dolar, papierowego zaś 10 dolarów. Wiadomo już, że część linii lotniczych nie zrezygnuje z wystawiania papierowych biletów. IATA szacuje, że będzie to około 3,5 procent wystawianych przez nią dokumentów. Będą to głównie przewoźnicy afrykańscy.

Kolejnym zaplanowanym przez IATA krokiem będzie zainstalowanie na wszystkich światowych lotniskach kiosków do samodzielnej odprawy i nadania bagażu. Na niektórych lotniskach już się pojawiły - obok tradycyjnych stanowisk odprawy - napisała "Rzeczpospolita".

Na świecie ma ich 75 przewoźników na 70 lotniskach. Zaledwie 1800, czyli 15 procent, służy pasażerom wszystkich linii lotniczych. Tak ma być docelowo. Umieszczając w kiosku np. kartę kredytową, pasażer może samodzielnie wydrukować kartę pokładową i nalepkę na bagaż, a następnie umieścić go na stojącej obok taśmie. – Chcemy, by w przyszłym roku odprawa elektroniczna była możliwa na 130 lotniskach i by przystąpiło do niej kolejnych 25 przewoźników – mówi Philippe Bruyere, dyrektor programowy projektu w IATA.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 486 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 455 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.