Na realizację wielkiego programu modernizacji kolei zagwarantowanych jest 67 mld zł. Minister Adamczyk chwali się postępami tego planu, jednak do tej pory zrealizowano zaledwie 10 proc. zakładanych inwestycji.
PKP PLK chwali się inwestycjami o wartość 32 mld zł, które są w realizacji. Rząd wylicza, że Krajowy Program Kolejowy jest zaawansowany w 60 proc. Tymczasem "Dziennik Gazeta Prawna" wskazuje, że rzeczywistość nie jest tak różowa, bo dane te uwzględniają w znacznej mierze inwestycje, które dopiero są realizowane.
Faktycznie to przedsięwzięcia z podpisanymi kontraktami, a duża część z nich ma formułę "projektuj i buduj", co oznacza, że od podpisania umowy do faktycznego rozpoczęcia prac w terenie mija kilkanaście miesięcy.
"DGP" podlicza, że inwestycje, które faktycznie zostały już zakończone i rozliczone, stanowią zaledwie 10 proc. programu.
Dziennik zwraca także uwagę na duże problemy z opóźnieniami remontów.