Modernizacja linii kolejowej E59 w obrębie Wrocławia

Modernizacja linii kolejowej E59 w obrębie Wrocławia
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Remont 13 kilometrów torów, dziewięciu wiaduktów i mostu na Odrze, to niektóre z elementów projektu modernizacji linii kolejowej E59 na terenie Wrocławia. Realizacja ma zakończyć się w połowie 2014 r.

Prace prowadzone w obrębie Wrocławia są częścią projektu modernizacji linii E59 na odcinku stolica Dolnego Śląska - granica województwa dolnośląskiego. Dzięki realizacji inwestycji pociągi na tej trasie będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, co skróci czas podróżny z Wrocławia do granicy województwa o 20 minut.

Jak powiedział podczas piątkowej konferencji prasowej dyrektor projektu Józef Gąsior, zakres prac modernizacyjnych w obrębie Wrocławia obejmuje m.in. remont 13 km linii kolejowej, w tym prace przy torach, sieci trakcyjnej oraz w systemie sterowania ruchem kolejowym.

Inwestycja obejmuje też modernizację lub budowę dziewięciu wiaduktów w obrębie miasta. Remonty przejdą także: przystanek Wrocław Mikołajów oraz stacja Wrocław Popowice. "Projekt zakład również budowę nowego przystanku kolejowego Wrocław Osobowice Cmentarz" - poinformował Gąsior. Na modernizowanych przystankach powstaną nowe perony, wiaty osłaniające miejsca siedzące na peronach oraz elektroniczny system informacji dla podróżnych.

Projekt zakłada również budowę ekranów akustycznych w miejscach wyznaczonych na podstawie badań hałasu oraz budowę przejść dla zwierząt.

Na terenie Wrocławia trwają prace na szlaku Wrocław Osobowice - Wrocław Popowice - Wrocław Mikołajów oraz między Pręgowem a stacją Wrocław Osobowice.

Całość realizacji projektu modernizacji linii E59 na odcinku Wrocław - granica województwa dolnośląskiego zakłada roboty budowlane na 58-kilometrowym odcinku linii kolejowej. Prace rozpoczęły się w 2009 r. W pierwszych dwóch lat zakończono prace na 8-km odcinku Skokowa-Żmigród. Gotowy jest również jeden tor z Pręgowa do Obornik Śląskich oraz z Obornik Śląskich do Skokowej.

Modernizacja odcinka z Wrocławia do Rawicza (granica woj. dolnośląskiego) ma się zakończyć w połowie 2014 r., a całkowity koszt projektu to ponad 1,5 mld zł.

Linia kolejowa E59 (Świnoujście-Szczecin-Poznań-Wrocław-Chałupki) stanowi fragment międzynarodowego ciągu transportowego Malmo-Ystad do Wiednia, Budapesztu i Pragi. To najkrótsze połączenie kolejowe Skandynawii z Europą Środkową i Bałkanami.

Projekt modernizacji linii realizują PKP Polskie Linie Kolejowe przy wsparciu środków z Funduszu Spójności.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Modernizacja linii kolejowej E59 w obrębie Wrocławia

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!