Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Radom potrwa do 2017 roku

Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Radom potrwa do 2017 roku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Do 2017 roku powinna zostać w całości ukończona modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku z Warszawy do Radomia - poinformował w czwartek na konferencji prasowej w Radomiu wiceminister transportu Andrzej Massel.

Wiceszef resortu transportu potwierdził, że całości inwestycji nie da się zrealizować do końca 2014 roku, co dwa lata temu podczas wizyty w Radomiu obiecywał ówczesny szef resortu infrastruktury Cezary Grabarczyk. Według Massela opóźnienia wynikają z problemów powstałych przy opracowywaniu dokumentacji projektowej inwestycji; trzeba było m.in. uaktualnić mapy ewidencyjne przekazane przez starostwa.

W pierwszej kolejności, do roku 2015, ma być zmodernizowany układ torowy stacji Radom oraz ponad 46-km odcinek linii kolejowej Warszawa-Okęcie-Warka. Wiceminister powiedział, że dla tej części projektu wykonana jest już dokumentacja i jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na wybór wykonawcy. Pierwszy etap prac ma być sfinansowany ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Oznacza to, że inwestycja musi być zakończona do końca 2015 r.

Massel przyznał, że główny problem stanowi modernizacja linii kolejowej na blisko 43-kilomentrowym odcinku z Warki do Radomia. Polegać będzie m.in. na budowie drugiego toru oraz dwutorowego mostu nad Pilicą. Dlatego niezbędny jest - jak podkreślił - wykup kilkuset działek. Ten etap robót przewidziany jest na lata 2014-2017 i ma być finansowany ze środków z kolejnej perspektywy finansowej UE.

Linia kolejowa z Radomia do Okęcia liczy około 100 km. Jej modernizacja jest ważna dla mieszkańców Radomia i okolic. O rozpoczęcie tej inwestycji radomianie zabiegają od lat. Codziennie do pracy w stolicy dojeżdża kilka tysięcy mieszkańców Radomia.

Termin realizacji inwestycji był przesuwany już kilkakrotnie. W 2007 r. zapowiadano, że inwestycja ma być zakończona przed Euro 2012. W listopadzie 2010 r. Grabarczyk mówił w Radomiu, że remont szlaku kolejowego ruszy na przełomie 2011 i 2012 roku i zakończy się w 2014 r.

Po modernizacji torów dojazd z Radomia do Warszawy ma się skrócić o około godzinę. Obecnie pociąg jedzie przeszło dwie godziny. Orientacyjny koszt modernizacji linii nr 8 na odcinku Radom-Warszawa wynosi 1 mld 538 mln zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Radom potrwa do 2017 roku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!