Dwa wagony o nazwie Moderus Alfa zasilą tabor Tramwajów Śląskich. Takie same wyjadą też wkrótce na ulice Poznania
Firma wygrała przetarg na modernizację dwóch tramwajów typu 105N dla spółki Tramwaje Śląskie - przewoźnika w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. - Ale to była tak głęboka modernizacja, że w zasadzie wyszła produkcja zupełnie nowego tramwaju - mówi Jarosław Bakinowski, dyrektor ds. pojazdów szynowych w Modertrans Poznań.
Odmienione wagony mają nowy, dynamiczny design czoła, nowocześnie zagospodarowaną, przyjazną przestrzeń dla pasażerów z 20 miejscami siedzącymi i ergonomiczną kabinę motorniczego. Zastosowano w nich także bardziej funkcjonalny system ogrzewania.
Po testach na poznańskich torowiskach pierwszy z dwóch zamówionych tramwajów trafił w środę 5 grudnia do śląskiego przewoźnika.
Wkrótce także poznaniacy przekonają się, jak się jeździ Moderusem Alfa. - Na przełomie roku chcemy oddać do użytku cztery wagony dla naszego MPK - zapowiada Bakinowski. - Będą to nowocześniejsze egzemplarze niż te dla Śląska. Zastosowaliśmy w nich m.in. energooszczędny napęd prądu, taki jaki działa np. w tramwajach Combino. Poza tym szyby boczne będą klejone, a drzwi przeszklone w trzech czwartych - dodaje.
Modernizacja klasycznej "stopiątki" to koszt od kilkuset tys. zł do ponad 1 mln zł w zależności od zakresu zmian i rodzaju napędu. Firma Modertrans Poznań chce wkrótce produkować zupełnie nowe tramwaje. W planach jest oddanie do użytku na przełomie 2008 i 2009 r. w pełni niskopodłogowego tramwaju Moderus Gamma dla MPK Poznań.