Amerykańska spółka szybkich dostaw przesyłek - UPS ma obecnie najbardziej wartościową na świecie markę w sektorze logistyki, szacowaną na 22,1 mld USD.
W Top-10 najcenniejszych marek znalazły się jeszcze: DHL (10,3 mld USD), Union Pacific (8 mld), McLane Co. (4,9 mld), Poste Italiane (4 mld), La Poste (3,9 mld), CSX Transportation (3,8) i Canadian National Railway Co. (3,8 mld USD).
Takie szacunki przedstawia brytyjska firma doradztwa strategicznego i wyceny marek - Brand Finance.
Ocena tę dokonała w oparciu m.in. o takie czynniki, jak: inwestycje w marketing, rozpoznawalność, lojalność klientów, satysfakcja pracowników, wizerunek firmy, sponsoring i pomoc społeczna.
Jak podkreśla Brand Finance, dwie najbardziej wartościowe marki logistyczne, UPS i FedEx, wysunęły się ponad inne m.in. dzięki budowie zaawansowanych sieci transportu i dostaw na skalę globalną oraz dostosowanie się do nowych wyzwań rynkowych, jakie niesie handel internetowy.
W ocenie firmy brytyjskiej, FedEx stracił nieco na wartości, ponieważ finalizuje przejęcie TNT Express, najszybciej spadającej na wartości marki. Na wartości stracił też Royal Mail, ze względu na możliwe problemy wynikające z Brexit.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Najbardziej wartościowe marki firm logistycznych