Siemens Transportation Systems (TS) otrzymał największe w swojej historii zamówienie z Ameryki Północnej dotyczące automatyki kolejowej.
Siemens zmodernizuje cały system sygnalizacji i komunikacji w rejonie dworca Toronto Union Station oraz centrum sterowania ruchem kolejowym. Przedsięwzięcie jest warte 140 milionów euro.
Prace będą prowadzone w 2008 roku przy zachowaniu normalnego ruchu kolejowego. Niektóre części sieci przeznaczonej do modernizacji pochodzą jeszcze lat 20. ubiegłego stulecia.
Projekt obejmuje odcinek linii o długości 5,8 km, na który składa się 42 km torów. Union Station jest jedną z najbardziej złożonych stacji kolejowych w Ameryce Północnej, a po modernizacji stanie się największą na kontynencie wyposażoną w elektroniczne blokady liniowe.
Prezes Go Transit, Peter Smith powiedział, że modernizacji pozwoli podnieść poziom usług, a także obsłużyć w przyszłości jeszcze więcej pociągów.
Mechaniczne blokady przy Cherry Street, Scott Street, John Street oraz Bathurst Street będą zastąpione przez elektroniczne blokady Sicas ECC. Po zakończeniu modernizacji, nowa technologia będzie kontrolowała 250 zwrotnic i 170 semaforów.
Nowe centrum kontroli ruchem będzie wyposażone w nowy system zarządzania, który pozwoli na monitorowanie pracy blokad, jak również na automatyczne śledzenie pozycji składów, zarządzanie rozkładem jazdy oraz automatyczne ustalanie trasy przejazdu. Ponadto system pozwala na stałe monitorowanie wyposażenia zewnętrznego.
W przyszłości pasażerowie będą informowani, z dokładnością co do minuty, o opóźnieniach pociągów bezpośrednio z centrum kontroli ruchu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Największe w historii amerykańskie zamówienie Siemensa