W ciągu kilku najbliższych lat PPL nie zamierza budować kolejnego terminalu na warszawskim lotnisku Okęcie, choć nie wyklucza takiej możliwości w perspektywie wieloletniej - powiedział naczelny dyrektor PPL Michał Marzec.
Dodał jednak, że taki projekt może się znaleźć w wieloletnim planie rozwoju lotniska, który ma zostać opracowany do końca roku. - Rozważane są różne opcje, w tym jak najbardziej Terminal 3 - powiedział Marzec.
Wyjaśnił, że w najbliższym czasie PPL chce przeznaczyć więcej miejsca pod działalność handlową i usługową na styku Terminalu 1 i 2. W planach PPL ma również oddanie parkingu i przystanku autobusów dalekobieżnych.
O planach budowy Terminalu 3 na Okęciu informował środowy dziennik "Polska The Times".
W podwarszawskim Modlinie trwają prace nad uruchomieniem drugiego lotniska dla Warszawy, które ma zacząć działać w 2010 r.
Prezes spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa Modlin Piotr Okienczyc mówił w marcu br., że koszt inwestycji to 400 mln zł (nie licząc doprowadzenia linii kolejowej), a planowana wielkość ruchu pasażerskiego to około 1,5 mln pasażerów rocznie. Działalność lotniska o takim ruchu oznacza powstanie około 1 tys. miejsc pracy.
Jednak według poniedziałkowej "Gazety Wyborczej" termin oddania modlińskiego lotniska w 2010 roku może stanąć pod znakiem zapytania z powodu protestów obrońców środowiska. Ich zdaniem, trasy startów i lądowań przy złej pogodzie mogą przebiegać nad siedliskami ptaków.
W rejonie lotniska Modlin występują europejskie obszary chronione Natura 2000: Dolina Środkowej Wisły z licznymi rezerwatami przyrody, Puszcza Kampinoska (jednocześnie park narodowy i rezerwat biosfery), Forty Modlińskie, Dolina Wkry.
W połowie kwietnia przedstawiciele samorządów województw mazowieckiego i łódzkiego oraz Łodzi podpisali porozumienie "w sprawie konieczności budowy Centralnego Portu Lotniczego dla Polski".
Zdaniem sygnatariuszy porozumienia, prognozowany na najbliższe 20- 25 lat rozwój ruchu lotniczego jest na tyle duży, że dotychczasowe lotnisko na Okęciu oraz nawet rozbudowane porty regionalne nie będą zdolne do jego obsługi.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nie ma planów budowy kolejnego terminalu na Okęciu