120 największych portów na świecie przeładowało w 2018 roku 654 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) drobnicy, czyli o 4,9 proc. więcej w porównaniu z 2017 r., informuje brytyjska firma analityczna Alphaliner. Spośród nich 104 porty odnotowały wzrost wolumenu przeładunków, a 16 spadki, czyli - co ósmy. Dla wielu z nich był on drastyczny.
- Największym portem był nadal Szanghaj, w którym przeładowano 42,01 mln TEU, na drugim miejscu umocnił się port w Singapurze - 36,6 mln TEU.
- W Europie największe straty poniosły porty: brytyjski Felixstowe, Gioia Tauro (Włochy), a mniejszym stopniu Bremerhaven i Hamburg (Niemcy) i Genua (Włochy).
- Port Gdańsk w 2018 r. przeładował 1,95 mln TEU, o 23,3 proc. więcej w porównaniu z 2017 r. Uplasował się w ósmej dziesiątce największych portów pod względem przeładunków drobnicy w kontenerach.
- O różnych aspektach gospodarki morskiej, w tym m.in. o perspektywach rozwoju portów morskich będziemy dyskutować podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w dniach 13-15 maja w Katowicach, organizowanego pod patronatem WNP.PL, na który zapraszamy.