W ostatnim czasie pojawiły się głośne publikacje o złej obsłudze podróżnych z niepełnosprawnością. W szczególności bulwersujący był przypadek pani Alicji i jej 13-letniego syna Szymona, który nie porusza się samodzielnie, podczas podróży pociągami PKP Intercity z Gdańska do Berlina (gdzie Szymon poddawany jest okresowym badaniom) i z powrotem.
- Urząd Transportu Kolejowego przeprowadza kontrole u trzech największych przewoźników. Sprawdza jak zapewniają bezpieczeństwo podróżnym z niepełnosprawnością m.in. w trakcie wsiadania i wysiadania z pociągu.
- W 2018 roku UTK otrzymał 53 skargi o nieprawidłowej obsłudze niepełnosprawnych.
- UTK przypomina, że przewoźnicy kolejowi i zarządcy stacji mają obowiązek udzielania poocy pasażerom o ograniczonej możliwości poruszania, a podróżni tacy powinni skontaktować się z przewoźnikiem co najmniej 48 godzin przed planowanym odjazdem pociągu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Niepełnosprawni w polskich pociągach nie mają lekko