Podczas budowy nowego lotniska w Pekinie - Beijing Daxing International Airport (BDIA) - stosuje się szereg innowacyjnych rozwiązań. Mają one zapewnić, że ten port będzie nie tylko największy na świecie, ale również będzie jednym z najbardziej wydajnych i efektywnych. Zarazem nasuwają się pewne analogie do projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego w Polsce.
- Nowy port lotniczy w Pekinie zostanie otwarty we wrześniu 2019 r., po czterech latach od rozpoczęcia budowy. Jej pierwsza faza kosztować będzie ok. 11,2 mld USD, włącznie z budową 37 km linii kolejowej.
- Do 2025 roku nowy port będzie obsługiwał do 72 mln pasażerów rocznie.
- Odciąży on użytkowany Beijing Capital International Airport, który osiągnął właśnie zdolność przepustowości - ponad 70 mln pasażerów. BCIA nie zostanie jednak zamknięty.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowatorskie rozwiązania przy budowie lotniska w Pekinie