Lotnisko w Modlinie może zacząć obsługiwać pierwszych pasażerów tanich linii w 2010 roku - powiedział w poniedziałek prezes spółki Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa Modlin, Piotr Okienczyc
Koszt inwestycji to 400 mln zł (nie licząc doprowadzenia linii kolejowej), a planowana wielkość ruchu pasażerskiego to około 1,5 mln pasażerów rocznie. Działalność lotniska o takim ruchu oznacza powstanie około 1 tys. miejsc pracy - powiedział Okienczyc.
Lotnisko cywilne w Modlinie powstanie na bazie działającego wcześniej lotniska wojskowego. Od nowa powstanie ogrodzenie, terminal pasażerski, infrastruktura parkingów, platforma do odladzania samolotów. Modernizacji wymaga natomiast droga startowa, drogi kołowania, platforma postojowa samolotów. Najdłużej potrwa budowa terminalu.
Prezes spółki liczy przede wszystkim na tanie linie i czartery. Okienczyc powiedział, że jego spółka prowadziła już rozmowy z kilkudziesięcioma liniami lotniczymi o ewentualnym korzystaniu przez nie z lotniska w Modlinie.
W poniedziałek wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski podpisał postanowienie dotyczące środowiskowych warunków dotyczących budowy lotniska cywilnego. Jest to jeden z etapów przygotowania inwestycji, kolejny (o ile nie wpłyną zażalenia na to postanowienie) to decyzja środowiskowa burmistrza Nowego Dworu.
Postanowienie wojewody z 17 marca zawiera szereg warunków ograniczających wpływ planowanego przedsięwzięcia na środowisko.
W rejonie lotniska Modlin występują europejskie obszary chronione Natura 2000: Dolina Środkowej Wisły z licznymi rezerwatami przyrody, Puszcza Kampinoska (jednocześnie park narodowy i rezerwat biosfery), Forty Modlińskie, Dolina Wkry - pisze wojewoda w uzasadnieniu do swojego postanowienia.
W końcu lutego przedstawiciele samorządu województwa, Agencji Mienia Wojskowego, PKP SA, PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK), Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" oraz spółki MPL Warszawa - Modlin podpisali list intencyjny w sprawie budowy połączenia kolejowego lotniska w Modlinie z centrum Warszawy i lotniskiem na Okęciu.
W ramach tego projektu niezbędne będzie w Modlinie położenie 5,5 km nowych torów, modernizacja bocznicy kolejowej, budowa peronów oraz wiaduktu nad drogą krajową nr 62. Koszty związane z tymi inwestycjami pokryje samorząd województwa mazowieckiego. W budżecie województwa zarezerwowano na ten cel 60 mln zł. Samorząd nie wyklucza również ubiegania się o środki unijne na ten cel.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowe lotnisko w Modlinie - 2010 r.