XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Nowy szef PKP Cargo planuje restrukturyzację

Nowy szef PKP Cargo planuje restrukturyzację
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Narodowego towarowego przewoźnika czekają zmiany. Wojciech Balczun, nowy prezes zapowiada restrukturyzację firmy.

Jak dodaje prezes w "Rzeczpospolitej", bez jej przeprowadzenia korzystne wprowadzenie spółki na giełdę nie będzie możliwe.

Debiut PKP Cargo planowany jest na 2010 rok. Zarząd spółki pracuje właśnie nad strategią, która określi jej miejsce i sposób działania na rynku w ciągu najbliższych pięciu - dziesięciu lat.

Nowy szef chce poprawić wyniki spółki m.in. poprzez cięcie kosztów . - Da się to zrobić. Będziemy przyglądali się wszystkim pozycjom kosztownym - zapewnia w dzienniku prezes Balczun. Obniżek pensji nie będzie. Wręcz przeciwnie, płace mają wzrosnąć. Ale o podwyżkach, o jakie ubiegają się związki zawodowe (w wysokości ok. 500 zł brutto na pracownika), nie ma mowy. - PKP Cargo zatrudnia ponad 44 tys. osób - wyjaśnia prezes Balczun.

- Spełnienie wymagań związkowców oznaczałoby konieczność znalezienia dodatkowych 417 mln zł - mówi prezes. Jak dodaje, wypracowanie wzrostu przychodów na takim poziomie jest od ręki niemożliwe, konieczna byłaby więc rezygnacja m.in. z modernizacji taboru. A na to przewoźnik, który od lat coraz większą część rynku oddaje prywatnej konkurencji, pozwolić sobie nie może.

Narodowy monopolista planuje też zmienić swoją politykę wobec prywatnej konkurencji. - Będziemy z nimi współpracować na płaszczyźnie biznesowej i jako branża wspólnie ubiegać się o korzystne warunki funkcjonowania na rynku, m.in. o obniżenie stawek dostępu do torów, które są jednymi z najwyższych w Europie - deklaruje w "Rz" prezes Balczun. Zapowiada, że firmę czekają również spore nakłady na informatyzację.

Nowy prezes PKP Cargo musi m.in. znaleźć pieniądze na zapłatę 51 mln zł kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za praktyki monopolistyczne. Wysokość grzywny równa jest zyskowi spółki w 2006 roku. Po dziewięciu miesiącach 2007 roku zysk firmy wynosił 12 mln zł. To o milion złotych mniej niż pierwsza rata grzywny, która Cargo musiało już UOKiK zapłacić - czytamy w "Rzeczpospolitej".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowy szef PKP Cargo planuje restrukturyzację

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!