Jeden miliard złotych na inwestycje potrzebuje w ciągu najbliższych 5-10 lat warszawski port lotniczy Okęcie. Chodzi m.in. na modernizację terminali, infrastrukturę lotniskową i wyposażenie nawigacyjne.
Dodał, że unijny budżet do 2013 r. przewiduje 600 mln euro dotacji na inwestycje we wszystkich portach lotniczych w kraju.
W ubiegłym roku Okęcie obsłużyło około 9 mln pasażerów. Zdaniem dyr. Marca, w tym roku z usług lotniska planuje skorzystać ponad 10 mln osób, a w 2012 - 13 mln, w tym znaczna część kibiców.
Obecny na seminarium dyrektor Biura Szkolenia i Rozwoju Personelu ATM/CNS Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP) Andrzej Hawryluk, zwrócił uwagę, że konieczne będzie znalezienie lotnisk zapasowych.
Według założeń UEFA - która prowadzi audyt przygotowań do organizacji finałów mistrzostw Europy w piłce nożnej Euro 2012 - ok. 50 proc. kibiców mających bilety na stadiony skorzysta z transportu lotniczego, z czego 95 proc. przyleci lub odleci na 10 godzin przed lub po meczu. Mecze mają się rozgrywać w: Chorzowie, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu.
Jak poinformował dyr. Marzec, we wrześniu powinny zapaść decyzje w sprawie dalszej budowy i modernizacji warszawskich Terminali. "Wszystko zależy od momentu, kiedy będziemy gotowi do pierwszego przetargu na przygotowanie tych inwestycji" - powiedział Marzec.
Budowa Terminalu 2 miała ponad dwa lata opóźnienia. W październiku ubiegłego roku Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" zerwało umowę z hiszpańskim konsorcjum Ferrovial, Budimex, Lamela. Halę odlotów skończyli polscy podwykonawcy. W marcu została ona oddana do użytku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Okęcie potrzebuje 1 mld zł na inwestycje w ciągu najbliższych 5-10 lat