Paczkomaty InPost są drugą, pod względem popularności, formą odbioru zakupów online, a przegoniły dostawy pocztą i zbliżyły się do dostaw kurierskich, które nadal są na pierwszym miejscu - wynika z raportu "E-commerce w Polsce w 2016 r.".
Z raportu wynika, że mężczyźni przeważają liczebnie w korzystaniu z paczkomatów, bowiem „to oni lubią logistyczne nowinki.”
Jednak wśród czynników zwiększających zainteresowanie zakupami w internecie, większe znaczenie dla kobiet ma właśnie możliwość łatwego zwrotu przez paczkomaty.
Raport został przygotowany przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska, Izby Gospodarki Elektronicznej.
Opisuje m.in. znajomość wśród klientów e-sklepów z różnych branż, ich zachowania podczas wyboru i kupowania produktów, źródła informacji wspierających zakupy, trendy w przenikaniu się form online i offline w biznesie e-commerce.
W badaniu padło pytanie o motywy robienia zakupów przez Internet. Na pierwszych trzech miejscach klienci wymienili dostępność paczkomatów przez całą dobę, brak konieczności podróży do sklepu i ceny atrakcyjniejsze niż w sklepach tradycyjnych.
- Powodów wzrostu popularności paczkomatów jest kilka, a wszystkie są organicznie związane z korzyściami, które oferują w stosunku do innych sposobów odbioru przesyłek – komentuje wyniki raportu Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy Integer.pl. - Korzystając z nich nie trzeba ani stać w kolejce na poczcie, ani czekać w domu na kuriera.
Przypomina on też, że grupa ta użytkuje obecnie w Polsce 1600 paczkomatów, a do końca roku chce zwiększyć ich liczbę do 2600.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Paczkomaty silnie przyczyniają się do rozwoju e-handlu