W związku z chmurą pyłu wulkanicznego nad Europą Wizz Air odwołał w piątek 43 loty z i do Polski. Z kolei British Airways odwołała w piątek 3 loty z Warszawy do Londynu i 2 z Londynu do Warszawy. Pasażerowie tych linii mogą zmienić termin lotu albo wystąpić o zwrot ceny biletu.
"Pasażerowie, których loty zostały odwołane i chcą polecieć innym lotem, powinni skontaktować się z Call Center Wizz Air pod numerem 0 703 50 30 10" - poinformowała Kazmer. Dodała, że jeśli ktoś chce zrezygnować z podróży i otrzymać zwrot pieniędzy za odwołany lot, musi wypełnić odpowiedni formularz, zamieszony na stronie przewoźnika (www.wizzair.com.).
Wizz Air poinformował, że u tego przewoźnika nie ma międzylądowań, więc nie musi on zapewniać opieki (wyżywienie, hotel, transport) osobom, które rozpoczęły lot, a następnie, po międzylądowaniu, nie mogły go kontynuować.
Jeśli zaś chodzi o drugi przypadek, w którym przewoźnik, zgodnie z przepisami unijnymi, musi zapewnić pasażerom opiekę, czyli odwołanie lotu już po odprawie, to - jak zapewniła Dorota Zmarzlak z Wizz Air - "przewoźnik działa zgodnie z przepisami Unii Europejskiej".
British Airways odwołała w piątek 3 loty z Warszawy do Londynu i 2 z Londynu do Warszawy. Kilkuset pasażerów, którzy rozpoczęli już podróż, może liczyć na pomoc przewoźnika - powiedziała w piątek PAP rzeczniczka prasowa British Airways Sylwia Pawlina.
Poinformowała, że w sumie do Polski nie przyleci z Londynu kilkaset osób. Także kilkuset pasażerów nie odleci w piątek tymi liniami z Polski do stolicy Anglii.
Rzeczniczka zaznaczyła, że pasażerowie, którzy nie mogą odlecieć z Warszawy British Airways, zostali poinformowani o odwołaniu lotów. Mogą w każdej chwili zmienić termin wylotu albo zwrócić bilet, za który otrzymają zwrot pieniędzy.
"Pasażerowie naszych linii, który nie mogli wylecieć z Londynu do Polski, otrzymają, w razie potrzeby od British Airways wyżywienie oraz nocleg, zostaną im też zapewnione środki transportu do hotelu. Tak samo będzie z tymi, którzy musieli lądować w Polsce i nie mogą kontynuować podróży oraz tymi, którzy już się odprawili, a dopiero później z powodu chmury pyłu wulkanicznego ich samolot lot został odwołany" - wyjaśniła Pawlina.
Zdaniem rzeczniczki British Airways, jeśli ktoś nawet jeszcze nie rozpoczął lotu, ale poniesie dodatkowe straty, np. związane z koniecznością podróży z Warszawy do innego miasta Polski, może starać się u tego przewoźnika o zwrot kosztów. "Jeśli stratę udowodni, to jest na to szansa" - dodała.
Również pasażerowie Lufthansy, których loty odwołano z powodu utrzymującej się chmury pyłu wulkanicznego mogą bezpłatnie zmienić termin odlotu albo zwrócić bilet - poinformował w piątek PAP Maciej Kałużny z biura komunikacji korporacyjnej linii Lufthansa.
Jak wyjaśnił Kałużny, pasażerowie Lufthansy, których loty zostały anulowane, mogą bezpłatnie zmienić rezerwacje, tyle że wylot musi nastąpić do 31 maja. Osoby, które chcą zwrócić bilet, otrzymają zwrot pieniędzy.
Dodał, że pasażerowie mogą uzyskać szczegółowe informacje dotyczące zmian terminu rezerwacji pod numerami infolinii: 0801 312 312 oraz 22 33 81 300.
Europejska agencja bezpieczeństwa lotnictwa Eurocontrol ogłosiła w piątek przed południem, że zakłócenia w ruchu lotniczym, powodowane chmurą pyłu wulkanicznego znad Islandii, potrwają jeszcze co najmniej dobę, przy czym zakłócenia w sobotę będą znaczne.
W europejskiej przestrzeni powietrznej agencja oczekuje w piątek spadku liczby lotów z 29,5 tys. do ok. 12-13 tys. Swą przestrzeń powietrzną zamknęło całkowicie lub częściowo 12 krajów europejskich.
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) poinformowało, że straty linii lotniczych z powodu aktywności islandzkiego wulkanu wynoszą ponad 200 mln dolarów dziennie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pasażerowie Lufthansy, Wizz Air i Brisith Airways mogą oddać bilety lub zmienić lot