PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pasażerowie Lufthansy, Wizz Air i Brisith Airways mogą oddać bilety lub zmienić lot

Autor: PAP
16-04-2010 18:30

W związku z chmurą pyłu wulkanicznego nad Europą Wizz Air odwołał w piątek 43 loty z i do Polski. Z kolei British Airways odwołała w piątek 3 loty z Warszawy do Londynu i 2 z Londynu do Warszawy. Pasażerowie tych linii mogą zmienić termin lotu albo wystąpić o zwrot ceny biletu.

Jak podała Natasa Kazmer z Wizz Air, samoloty Wizz Air nie lądują w piątek na lotniskach w Warszawie, Katowicach, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. Są to loty do lub z: Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji i Holandii. W sumie terminowo zaplanowanej podróży nie odbędą setki osób.
"Pasażerowie, których loty zostały odwołane i chcą polecieć innym lotem, powinni skontaktować się z Call Center Wizz Air pod numerem 0 703 50 30 10" - poinformowała Kazmer. Dodała, że jeśli ktoś chce zrezygnować z podróży i otrzymać zwrot pieniędzy za odwołany lot, musi wypełnić odpowiedni formularz, zamieszony na stronie przewoźnika (www.wizzair.com.).

Wizz Air poinformował, że u tego przewoźnika nie ma międzylądowań, więc nie musi on zapewniać opieki (wyżywienie, hotel, transport) osobom, które rozpoczęły lot, a następnie, po międzylądowaniu, nie mogły go kontynuować.

Jeśli zaś chodzi o drugi przypadek, w którym przewoźnik, zgodnie z przepisami unijnymi, musi zapewnić pasażerom opiekę, czyli odwołanie lotu już po odprawie, to - jak zapewniła Dorota Zmarzlak z Wizz Air - "przewoźnik działa zgodnie z przepisami Unii Europejskiej".

British Airways odwołała w piątek 3 loty z Warszawy do Londynu i 2 z Londynu do Warszawy. Kilkuset pasażerów, którzy rozpoczęli już podróż, może liczyć na pomoc przewoźnika - powiedziała w piątek PAP rzeczniczka prasowa British Airways Sylwia Pawlina.

Poinformowała, że w sumie do Polski nie przyleci z Londynu kilkaset osób. Także kilkuset pasażerów nie odleci w piątek tymi liniami z Polski do stolicy Anglii.

Rzeczniczka zaznaczyła, że pasażerowie, którzy nie mogą odlecieć z Warszawy British Airways, zostali poinformowani o odwołaniu lotów. Mogą w każdej chwili zmienić termin wylotu albo zwrócić bilet, za który otrzymają zwrot pieniędzy.

"Pasażerowie naszych linii, który nie mogli wylecieć z Londynu do Polski, otrzymają, w razie potrzeby od British Airways wyżywienie oraz nocleg, zostaną im też zapewnione środki transportu do hotelu. Tak samo będzie z tymi, którzy musieli lądować w Polsce i nie mogą kontynuować podróży oraz tymi, którzy już się odprawili, a dopiero później z powodu chmury pyłu wulkanicznego ich samolot lot został odwołany" - wyjaśniła Pawlina.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 404 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

583 371 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.