Pełne zaangażowanie na terenie budowy obwodnicy Sanoka

Pełne zaangażowanie na terenie budowy obwodnicy Sanoka
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zakończyła się tzw. przerwa zimowa na budowie obwodnicy Sanoka (Podkarpackie) – poinformowała rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus. Podkreśliła, że wykonawca przywrócił pełne zaangażowanie na terenie budowy.

Umowa z wykonawcą obwodnicy Sanoka - konsorcjum firm z liderem Max Boegl Polska - została podpisana w lutym 2016 r. Jej wartość to niemal 140 mln zł. Prace budowlane rozpoczęły się w sierpniu 2017 roku. Zgodnie z warunkami kontraktu, od 15 grudnia do 15 marca na budowie trwała przerwa zimowa.

Rarus zaznaczyła, że wykonawca rozpoczął już prace na wszystkich frontach robót.

"Choć obowiązywanie ujętej w umowie tzw. przerwy zimowej daje wykonawcy prawo do całkowitego wstrzymania prac, firma budująca obwodnicę Sanoka korzystała ze sprzyjających warunków atmosferycznych i prowadziła prace, którym nie przeszkadzała zimowa aura" - dodała rzeczniczka.

Aktualnie zaawansowanie wszystkich robót wynosi ogółem 55 proc., z czego roboty drogowe zaawansowane są w 54 proc., roboty mostowe w 62 proc., a roboty branżowe w 47 proc.



Jak powiedziała Rarus, w najbliższym czasie kontynuowane będą wykopy i nasypy, umacniane będą też skarpy. Wykonawca będzie też prowadził roboty branżowe, w tym m.in. wykonywał będzie kanalizację deszczową, budował oświetlenie drogowe na rondach oraz przebuduje sieci teletechniczne.

Początek 7-kilometrowej trasy zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej drogi krajowej nr 28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz - Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 84. Powstaną m.in. cztery skrzyżowania jednopoziomowe, osiem mostów, cztery wiadukty i 18 przepustów. Obwodnica ma być gotowa pod koniec bieżącego roku.

Aktualnie w ciągu doby przez Sanok przejeżdża ok. 25 tys. samochodów.

Obwodnica Sanoka realizowana jest w systemie "zaprojektuj-buduj". Oznacza to, że wykonawca przygotowuje dokumentację projektową, uzyskuje decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), a następnie buduje trasę.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pełne zaangażowanie na terenie budowy obwodnicy Sanoka

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!