PKP Cargo może pozwać prezesa ZNTK

PKP Cargo może pozwać prezesa ZNTK
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Prezes PKP Cargo Wojciech Balczun uważa, że szef Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Łapach Ryszard Ekiert naruszył dobre imię przewoźnika. Balczun rozważa wniesienie do sądu sprawy o zniesławienie.

Chodzi o wypowiedź prezesa Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego (ZNTK) Łapy Ryszarda Ekierta, który na poniedziałkowym spotkaniu z pracownikami i parlamentarzystami ujawnił, że w maju 2008 roku jemu, a w czerwcu także dyrektorowi ds. handlowych ZNTK Jackowi Łupińskiemu, "pewna osoba powołująca się na znajomości w PKP Cargo" proponowała kontrakt na naprawę wagonów ze strony PKP Cargo. Chodzi o kwotę 3 mln złotych.

We wtorek prokuratura i Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego potwierdziły, że od sierpnia 2008 roku z zawiadomienia prezesa Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego (ZNTK) w Łapach (Podlaskie) prowadzą śledztwo w sprawie płatnej protekcji. Do tej pory nikomu nie przedstawiono zarzutów.

"Ta sprawa nie ma związku z nikim z PKP Cargo" - powiedział Balczun w środę na konferencji prasowej.

"Jeżeli zarzuty stawiane przez prezesa Ekierta się nie potwierdzą, to rozważymy wniesienie do sądu sprawy o zniesławienie" - zapowiedział na środowej konferencji prasowej.

Szef PKP Cargo wyjaśnił, że w lipcu 2008 roku, gdy prezes ZNTK Łapy Ryszard Ekiert zasygnalizował wątpliwości wobec prowadzonego w PKP Cargo postępowania przetargowego na remont wagonów, zarząd PKP Cargo niezwłocznie zawiadomił o tej sprawie właściwe służby ochrony państwa.

"W PKP Cargo obowiązują i są przestrzegane zasady prowadzenia postępowań przetargowych. W roku 2008 do kontroli przez ABW i CBA skierowaliśmy kilkadziesiąt postępowań przetargowych" - dodał Balczun.

Jego zdaniem zarzuty stawiane PKP Cargo są "próbą wywarcia nacisku, celem uzyskania zleceń na naprawy wagonów z pominięciem zasad wolnego rynku i obowiązujących w spółce procedur".

PKP Cargo jest dotychczas głównym zleceniodawcą napraw wagonów dla łapskiego ZNTK. W tym roku z powodu złej sytuacji finansowej Cargo nie ogłasza przetargów na naprawy wagonów. W ZNTK w kwietniu pracę ma stracić 400 spośród 750 pracowników.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!