XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

PKP każe płacić za swój szyld

PKP każe płacić za swój szyld
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Kolej w Polsce nie ma dobrej sławy, ale znaną markę. Dlatego Polskie Koleje Państwowe chcą na niej zarobić. Osiem z dziewięciu kolejarskich firm ma sypnąć groszem za używanie skrótu PKP.

Polskie Koleje Powolne, Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy - to tylko kilka złośliwych przykładów, jak źli na kolej pasażerowie rozwijają skrót PKP. Nie kojarzy się im najlepiej. I trudno im się dziwić, ponieważ stan dworców i pociągów jest fatalny. Polskie Koleje Państwowe nie mają na rynku najlepszej marki - napisał "Puls Biznesu".

- Kilka lat temu PKP Intercity przeprowadziły badania wśród podróżnych, dając im do wyboru dwie nazwy: samo Intercity oraz Intercity poprzedzone literami PKP. Zdecydowanie wygrała ta pierwsza - mówi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Przewoźnik szyldu jednak nie zmienił i już nie zmieni, ponieważ chce nazwę PKP Intercity wpisać do strategii spółki, którą właśnie przygotowuje. Będzie musiał za to zapłacić - czytamy w "PB".

Zarząd PKP chce wprowadzić opłaty za wykorzystywanie skrótowca przez spółki należące do grupy. Pomysł nie jest nowy — po raz pierwszy rozważano go kilka lat temu. Teraz powraca.

- Opłata korporacyjna pobierana jest w wielu dużych przedsiębiorstwach. W przypadku PKP nie chodzi tylko o świadczenia za używanie logo czy skrótu literowego, ale również usługi, np. marketingowe za granicą, jakie na rzecz spółek córek świadczy spółka matka. PKP utrzymują sześć przedstawicielstw zagranicznych, które działają na rzecz wszystkich spółek - wyjaśnia Michał Wrzosek, rzecznik grupy.

W potocznym rozumieniu PKP to jeden organizm. Tymczasem pod wspólnym szyldem działa kilka różnych podmiotów: przewoźnicy pasażerscy i towarowi, firma energetyczna, deweloperska, operator sieci kolejowej i kilka innych. Z akronimu PKP korzysta dziewięć z dziesięciu spółek grupy - przypomina "Puls Biznesu".

Zdaniem Michała Wrzoska, odbiór logo kolei państwowych jest różny przez różne grupy klientów. Wśród podróżnych nie jest dobry, ale PKP nie tylko zajmują się przewozem osób, lecz prowadzą biznesy także na innych rynkach.

- Kolejowe korzenie na pewno pomagają w kontaktach z dużymi firmami zainteresowanymi wspólnymi przedsięwzięciami deweloperskimi. PKP są graczem na rynku nieruchomości - mówi rzecznik PKP.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PKP każe płacić za swój szyld

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!