PKP Polskie Linie Kolejowe wprowadziły od poniedziałku ograniczenia w ruchu pociągów na remontowanym odcinku linii kolejowej od Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Codziennie przez pięć dni w godz. 9:30-14:30 tory pomiędzy Krakowem Głównym i Podłężem będą zamknięte.
- W wyniku prac nasyp ziemny w centrum miasta ma zostać zastąpiony 850-metrowa estakadą.
- Na Wiśle mają powstać nowe mosty kolejowe.
- Rozbudowywany odcinek ma zyskać dwa nowe tory, które ułatwią ruch aglomeracyjny.
Jak poinformował Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, codzienna przerwa w kursowaniu składów wynika z zaplanowanej w tym czasie przez wykonawcę intensyfikacji prac budowlanych.
W godzinach 9:30-14:30 część pociągów pojedzie objazdem, a za część kursów zostanie wprowadzona autobusowa komunikacja zastępcza. Dokładne informacje o organizacji przewozów pasażerowie znajdą u poszczególnych przewoźników kolejowych.
Modernizacja linii kolejowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice, biegnąca przez centrum miasta, to obecnie najważniejsza inwestycja na terenie krakowskiego węzła kolejowego.
Rozpoczęte w lipcu zeszłego roku prace modernizacyjne linii Kraków Główny Towarowy - Rudzice zakładają zastąpienie nową, 850-metrową estakadą nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa i dobudowanie na nim dwóch par torów oraz powstanie nowych mostów na Wiśle i stacji kolejowych. Inwestycja o wartości 240,8 mln euro, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro, powinna zostać zakończona w 2020 r.
Kontrakt obejmuje modernizację blisko 20-km odcinka torowiska. Prace wykonywane są na liniach kolejowych nr 133 i 91. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dla usprawnienia ruchu aglomeracyjnego i zwiększenia przepustowości zarządca infrastruktury dobuduje dwie pary torów na odcinku biegnącym przez centrum miasta - od stacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów, a także jedną parę na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów.
Przebudowane będą cztery stacje kolejowe: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Powstaną także dwa dodatkowe przystanki dla pociągów kolei aglomeracyjnej - Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień.
Prace obejmą 55 obiektów inżynieryjnych: mosty, wiadukty, przepusty, przejścia pod torami, estakady, kładki dla pieszych. Zarządca infrastruktury wybuduje 20 nowych obiektów inżynieryjnych, w tym estakady i dwa nowe mosty na Wiśle. 14 obiektów zostanie rozebranych, a w ich miejscu powstaną nowe.
Dzięki inwestycji przez Kraków będzie jeździć więcej pociągów, skróci się też czas ich przejazdów. Zmodernizowane stacje i nowe przystanki zapewnią wygodę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych, szczególnie na linii E30, biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla, łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju.
KOMENTARZE (2)
Do artykułu: PKP PLK blokują przejazd pociągów przez Kraków w środku dnia