Firmy, które zgłosiły się do przetargu na realizację trzech inwestycji na kolei w rejonie Kuźnicy Białostockiej (Podlaskie) proponują za te prace znacznie więcej pieniędzy niż przeznaczają na ten cel PKP PLK SA - wynika z informacji po otwarciu ofert.
- Łącznie na te trzy inwestycje PKP PLK przeznaczyły 447,1 mln zł netto; taka jest łączna wartość zamówienia w tym przetargu. Zgłosiły się do niego dwa podmioty.
- Ofertę na prace na linii Białystok-Sokółka-Kuźnica Białostocka złożyła tylko Trakcja PRKiI i zaproponowała ponad 713,6 mln zł - wartość zamówienia na to zadanie to tymczasem 346,8 mln zł netto.
- Pracami w obrębie samego przejścia w Kuźnicy jest natomiast zainteresowane konsorcjum, które zaproponowało cenę 10 mln zł. Wartość zamówienia to 4 mln zł netto.
W PKP Polskie Linie Kolejowe SA otwarto oferty w przetargu na projekt i prace budowlane, w ramach których ma być zrewitalizowana linia 57 Kuźnica-Geniusze i linia 923 Bufałowo Wschód-Bufałowo (jako jedno zadanie), modernizowana linia nr 6 Białystok-Sokółka-Kuźnica Białostocka oraz przeprowadzone prace na kolejowym polsko-białoruskim przejściu granicznym w Kuźnicy Białostockiej.
Łącznie na te trzy inwestycje PKP PLK przeznaczyły 447,1 mln zł netto; taka jest łączna wartość zamówienia w tym przetargu. Zgłosiły się do niego dwa podmioty: Trakcja PRKiI z Warszawy oraz konsorcjum trzech firm: Intop Warszawa sp. z o.o., Przedsiębiorstwa Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego sp. z o.o. i Przedsiębiorstwa Usługowo Handlowego Rajbud sp. z o.o. z Szymbarku - poinformował w czwartek Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Dodał, że trwa analiza ofert i po niej będą podejmowane dalsze decyzje.
Postępowanie przetargowe jest podzielone na trzy części. Ceny zaproponowane przez oba podmioty na pierwsze zadanie (Kuźnica-Geniusze oraz Bufałowo Wschód - Bufałowo) wahają się od 195 do blisko 291 mln zł netto, podczas gdy PKP PLK przewidziało na te inwestycje ponad 96,2 mln zł netto.
Ofertę na prace na linii Białystok-Sokółka-Kuźnica Białostocka złożyła tylko Trakcja PRKiI i zaproponowała ponad 713,6 mln zł - wartość zamówienia na to zadanie to tymczasem 346,8 mln zł netto.
Pracami w obrębie samego przejścia w Kuźnicy jest natomiast zainteresowane drugie konsorcjum, które zaproponowało cenę 10 mln zł. Wartość zamówienia to 4 mln zł netto.
Dwie z inwestycji wokół Kuźnicy (poza pracami na przejściu granicznym) są dofinansowane z UE z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego (RPOWP) 2014-2020. PKP PLK dostaje dotacje w trybie pozakonkursowym. Samorząd województwa, który realizuje ten program podkreślał wielokrotnie wcześniej, że PKP PLK zbyt wolno przystępują do tych inwestycji.
W ostatnich tygodniach marszałek Jerzy Leszczyński i wicemarszałek Maciej Żywno poinformowali, że do urzędu marszałkowskiego wpłynęło pismo od PKP PLK SA Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny, w którym spółka wnosi o przesunięcie kwoty 49,8 mln zł netto z UE z RPOWP z projektu Łapy-Śniadowo na realizację na liniach w rejonie Kuźnicy.
Argumentowano to przewidywaną zmianą wartości projektów na podstawie nowych kosztorysów. PKP PLK przypominało także, że we wrześniu, z powodu zbyt wysokich cen, unieważniono wspólny przetarg na projekt i prace na liniach 57, 923, a także na linii 6 Białystok-Sokółka-Kuźnica i na samym przejściu w Kuźnicy. PKP PLK podnosiły w piśmie, że brak zwiększenia środków na inwestycje w rejonie Kuźnicy - ja napisano - "będzie w rezultacie skutkowało odstąpieniem od realizacji tych projektów".
Dotychczas władze województwa nie odniosły się do wniosku PKP PLK. Stary zarząd województwa informował, że będzie to jedna z pierwszych spraw, którą będzie się zajmował nowy zarząd. Ten nie został jeszcze powołany. Jest jedynie wybrany marszałek-elekt.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PKP PLK mają problem w kolejnym przetargu. Oferty dalekie od budżetu