Wprawdzie do bocznic kolejowych nie ma obowiązku stosowania zasad TSI (interoperacyjności), ale przepisy krajowe nie wykluczają takiego postępowania.
Takie rozwiązanie gwarantuje, że pojazd zgodny z TSI, który może poruszać się po sieciach we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej, będzie mógł korzystać także z bocznicy: portu morskiego, terminala towarowego lub innej ważnej infrastruktury położonej w Polsce.
Powyższe rozwiązanie nie dotyczy systemów transportowych różniących się technicznie od systemów kolei, a w szczególności kolei wąskotorowych oraz metra.
Różnice w skrajni, systemach zasilania, czy sterowania ruchem kolejowym uniemożliwiają bezwarunkową akceptację wystawianych deklaracji WE, które poświadczają zgodność (przydatność do stosowania) z odmiennymi technicznie systemami kolejowymi.
Reasumując UTK stwierdza, że „za prawidłowe uznać należy wprowadzanie do eksploatacji typów budowli i typów urządzeń mających wpływ na poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego, w wyżej wskazanych obszarach, wyłącznie na podstawie deklaracji WE zgodności lub przydatności do stosowania dla składnika interoperacyjności”.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pociąg międzynarodowy wjedzie na bocznicę, jeżeli podlega ona TSI