Poczta Polska chce podwoić przychody z rynku paczkowego

Poczta Polska chce podwoić przychody z rynku paczkowego
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Poczta Polska w ramach zaktualizowanej strategii na lata 2019-2023 chce zwiększyć przychody m.in. z usług paczkowych - poinformowała w środę spółka. Dodała, że w kluczowym biznesowo segmencie paczkowym Poczta chce osiągnąć 1,6 mld zł przychodów.

"Poczta Polska w ramach zaktualizowanej strategii na lata 2019-2023 stawia na zwiększenie przychodów z logistyki, eCommerce i usług paczkowych. W kluczowym biznesowo segmencie paczkowym Poczta chce osiągnąć 1,6 mld złotych przychodów" - czytamy.

Jak zaznaczono, "trzy osie wzrostu Poczty Polskiej tworzą: usługi paczkowe, logistyczne i eCommerce; rozwój usług międzynarodowych oraz finansowych i wsparcia dla zadań państwowych". Zaznaczono, że rozwojowi tych obszarów ma towarzyszyć cyfryzacja usług.

Przypomniano, że w ubiegłym roku firma przeznaczyła na inwestycje 200 mln zł. "Do 2023 r. planujemy kolejne wydatki na ten cel rzędu 1,3 mld zł. Główny ciężar finansowy poniesiemy w latach 2020-21. Będzie to blisko 0,6 mld zł, które przeznaczymy głównie na sieć logistyczną" - wskazał, cytowany w komunikacie, prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.

W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. Poczta Polska ma uzyskać blisko 8 mld zł przychodów, z czego około 20 proc. mają zapewniać paczki.

"Poczta Polska wyodrębniła główne działania, w ramach których będzie ulepszać swoje kluczowe obszary. Zaplanowano takie działania jak: rozwój systemów informatycznych niezbędnych do efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa, inwestycje w sieć pocztową i budowę nowych sortowni oraz wyposażenie ich w maszyny do rozdziału paczek, a także reorganizację wewnętrzną struktury przedsiębiorstwa i poprawę wynagrodzeń pracowników" - napisano.

Grupa Poczty Polskiej planuje też wykorzystać "swój potencjał w roli pośrednika w relacjach państwo-obywatel oraz misji cyfrowej modernizacji państwa".

W ubiegłym roku spółka oddała do użytku 76 placówek. Firma zamierza powiększać liczbę punktów odbioru paczek. Obecnie w tej największej w Polsce sieci click & collect działa ponad 11 tys. punktów (placówki Poczty Polskiej, kioski Ruch SA, stacje PKN Orlen i sklepy sieci Żabka). W grudniu co piąta paczka kierowana była do punktu odbioru. W tym roku nawet co trzecia paczka może trafić do adresatów za pośrednictwem tej sieci.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Poczta Polska chce podwoić przychody z rynku paczkowego

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!