Poczta Polska w ramach zaktualizowanej strategii na lata 2019-2023 chce zwiększyć przychody m.in. z usług paczkowych - poinformowała w środę spółka. Dodała, że w kluczowym biznesowo segmencie paczkowym Poczta chce osiągnąć 1,6 mld zł przychodów.
Jak zaznaczono, "trzy osie wzrostu Poczty Polskiej tworzą: usługi paczkowe, logistyczne i eCommerce; rozwój usług międzynarodowych oraz finansowych i wsparcia dla zadań państwowych". Zaznaczono, że rozwojowi tych obszarów ma towarzyszyć cyfryzacja usług.
Przypomniano, że w ubiegłym roku firma przeznaczyła na inwestycje 200 mln zł. "Do 2023 r. planujemy kolejne wydatki na ten cel rzędu 1,3 mld zł. Główny ciężar finansowy poniesiemy w latach 2020-21. Będzie to blisko 0,6 mld zł, które przeznaczymy głównie na sieć logistyczną" - wskazał, cytowany w komunikacie, prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.
W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. Poczta Polska ma uzyskać blisko 8 mld zł przychodów, z czego około 20 proc. mają zapewniać paczki.
"Poczta Polska wyodrębniła główne działania, w ramach których będzie ulepszać swoje kluczowe obszary. Zaplanowano takie działania jak: rozwój systemów informatycznych niezbędnych do efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa, inwestycje w sieć pocztową i budowę nowych sortowni oraz wyposażenie ich w maszyny do rozdziału paczek, a także reorganizację wewnętrzną struktury przedsiębiorstwa i poprawę wynagrodzeń pracowników" - napisano.
Grupa Poczty Polskiej planuje też wykorzystać "swój potencjał w roli pośrednika w relacjach państwo-obywatel oraz misji cyfrowej modernizacji państwa".
W ubiegłym roku spółka oddała do użytku 76 placówek. Firma zamierza powiększać liczbę punktów odbioru paczek. Obecnie w tej największej w Polsce sieci click & collect działa ponad 11 tys. punktów (placówki Poczty Polskiej, kioski Ruch SA, stacje PKN Orlen i sklepy sieci Żabka). W grudniu co piąta paczka kierowana była do punktu odbioru. W tym roku nawet co trzecia paczka może trafić do adresatów za pośrednictwem tej sieci.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Poczta Polska chce podwoić przychody z rynku paczkowego