- DB Cargo Polska nie jest już z pewnością firmą zajmującą się tylko transportem kolejowym, bo oferuje szeroki wachlarz usług logistycznych. Ma przewagę konkurencyjną dzięki potencjałowi grupy DB Cargo, a ponadto takim unikalnym produktom, jak przewozy pojedynczych wagonów i grup wagonowych, które mogą dotrzeć praktycznie w każde miejsce Europy. Na rynku kolejowym istotną zmianą ostatnich lat jest to, że politycy w Polsce dostrzegli rolę kolei. Niestety, nie w pełni przekłada się to na działania, które zwiększyłyby konkurencyjność przewozów towarowych - mówi Marek Staszek, do 31 stycznia 2019 r. prezes zarządu DB Cargo Polska/*.
- Fakt, że w zarządzie DB Cargo pojawiają się obcokrajowcy wskazuje na to, iż grupa stawia mocno na działalność w Europie. Do tej pory realizacja procesów produkcyjnych była zorganizowana wokół krajowych centrów operacyjnych.
- DB Cargo Polska będzie kontynuować w najbliższym czasie wymianę floty lokomotyw oraz dokończy integrację Polski z europejskim systemem transportu intermodalnego.
- Zarówno system przewozu pojedynczych wagonów i grup wagonowych, jak i przewozy kontenerowe to segmenty, w których kolej może i powinna konkurować z transportem drogowym.