PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polska nie składa broni ws. przepisów dotyczących transportu

Autor: PAP/AH
04-12-2018 21:39
Polska nie składa broni ws. przepisów dotyczących transportu

Pamiętajmy, że ok. 80 proc. eksportu z Polski to produkty transportowane drogami. Pytanie, czy zaproponowane zmiany nie mają na celu uderzenia w naszą gospodarkę - zastanawia się Andrzej Adamczyk.

fot. PTWP

Walka z niekorzystnym dla Polski i innych krajów UE projektem unijnych przepisów ws. transportu międzynarodowego trwa. Będziemy teraz zabiegać w PE o korzystne stanowisko, a potem także podczas negocjacji między europarlamentem a Radą UE – mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Czy przyjęte regulacje będą szkodliwie tylko dla krajów "nowej" Unii?

- Przed kilkunastoma miesiącami zwróciliśmy się do profesorów uczelni zajmujących się transportem i logistyką, zarówno polskich, jak również francuskich i niemieckich. Mamy opracowania - którymi podzieliliśmy się z innymi ministrami transportu UE i z europosłami - z których jasno wynika, że te przepisy uderzą w sektor transportu nie tylko w Polsce, na Litwie i na Węgrzech, ale też w firmy francuskie, holenderskie i niemieckie.

Przez ostatnie blisko trzy lata rozmawialiśmy z innymi krajami UE, by ostateczny kształt przepisów był sprawiedliwym kompromisem. Spodziewaliśmy się, że nie będzie łatwo przekonać Francuzów i Niemców. I rzeczywiście, to oni nadali ton i narzucili kierunki prac nad regulacjami. Niestety, przeforsowane zostały rozwiązania o charakterze protekcjonistycznym, które wypychają nasze firmy transportowe z rynków zachodnich. Drastycznie uderzono w firmy sektora transportu międzynarodowego.

Nie byliśmy jedyni w naszym sprzeciwie. Przeciwko nowym rozwiązaniom wypowiedziały się też Węgry, Litwa, Łotwa, Malta, Bułgaria, Chorwacja, Irlandia i Belgia. Zabrakło jednak jednego dużego państwa w tej grupie, żeby udało się zablokować przepisy. W innym scenariuszu, gdyby przykładowo cała Grupa Wyszehradzka stanęła po jednej stronie, plus dodatkowo np. Portugalia, udałoby się zatrzymać ten projekt.

Pamiętajmy, że ok. 80 proc. eksportu z Polski to produkty transportowane drogami. Pytanie, czy zaproponowane zmiany nie mają na celu uderzenia w naszą gospodarkę.

Czy jest jeszcze szansa na złagodzenie negatywnych zapisów"

- Będziemy walczyli nadal. Sytuacja jest dziś trudniejsza niż jeszcze w poniedziałek po południu, ale swojego stanowiska do negocjacji nie przyjął jeszcze Parlament Europejski. Zamierzamy rozmawiać z europosłami, żeby przekonać ich do modyfikacji tych przepisów. Mam nadzieję, że w styczniu lub lutym odbędzie się debata na ten temat w europarlamencie i uda się wyeliminować propozycje, które są najbardziej niekorzystne dla firm transportowych.
  • XI Europejski Kongres Gospodarczy

    13-15 maja 2019, Katowice • Spodek + Międzynarodowe Centrum Kongresowe
  • Podczas #EKG2019 @EECKatowice Andrzej Dulka, prezes #PIIT, rozmawiał z @gregsadowski z @MyCompanyPolska na temat wdrożenia technologii 5G. To rewolucyjna technologia umożliwiająca komunikację maszyn produkcyjnych i rolniczych. youtube.com/watch?v=IHJm3v… #MyCompany #EEC2019 #5G
    @EECKatowice - (RT) @PIITPolska
  • Jak robotyzacja przyczyni się do zmiany przedsiębiorstw przemysłowych? O tym rozmawialiśmy podczas @EECKatowice: gpcodziennie.pl/114437-robotyp…
    @EECKatowice - (RT) @ArcelorMittalPL
  • Marek Dietl, Prezes Zarządu #GPW w rozmowie z @AgencjaISB podczas @EECKatowice o tym jakich inwestorów chcielibyśmy przyciągnąć ze Stanów Zjednoczonych na polski rynek kapitałowy. 🇵🇱📊🆕 📺bit.ly/2waT5dH
    @EECKatowice - (RT) @GPW_WSExchange
  • Najnowsza koncepcja projektu @metropoliagzm, jakim są "Otwarte dane - informacje w jednym miejscu". Platforma będzie przechowywać i udostępniać dane. Więcej na metropoliagzm.pl https://t.co/C23LK9bJsE
    @EECKatowice
  • 🔹W przyszłości mieszkańcy Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia mogą podróżować nie tylko klasyczną koleją, ale również lekką koleją miejską czy monorailem. 🚅🚅 O koncepcji Kolei Metropolitalnej ➡️ bit.ly/2RZB0gp @MetropoliaZTM https://t.co/I1NK12kOID
    @EECKatowice
  • Good discussion at Europe-ASEAN panel @EECKatowice (largest business event in Central Europe) with participation of @EUCentreSg director Dr Yeo Lay Hwee. Focus on political framework and economic opportunities! @NTUsg @sgSMU @NUSingapore @EUinSingapore @MSZ_RP @MFAsg twitter.com/izbapolskaazja…
    @EECKatowice - (RT) @PolishEmbassySG
  • "Temat budowania oferty kulturalnej jest złożony, bowiem stale zmienia się publiczność i jej oczekiwania są coraz inne" Dyrektor naczelna #NOSPR Ewa Bogusz-Moore na @EECKatowice #eec2019 bit.ly/2WNkeiT
    @EECKatowice - (RT) @NOSPR_official
  • Zakładane terminy dokończenia budowy odcinka A1, którego wykonawcą było Salini, mogą być trudne do spełnienia - ocenił Dariusz Blocher, prezes @BudimexSA w @wnppl. Grupa szacuje, że zerwaniem kontraktów może być zagrożonych łącznie jeszcze ok. 150 km dróg. bit.ly/2HuMKiJ https://t.co/xqsMGdS4sJ
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Ponad 12 000 gości, kilkuset ekspertów, prawie 150 debat - a to wszystko w ciągu 3 dni największej imprezy gospodarczej tego roku - @EECKatowice. Dziękujemy jeszcze raz za możliwość udziału i do zobaczenia za rok! #EEC2019 #EKG2019 @wnppl @puls_biznesu @PiotrMyszor @puls_hr https://t.co/GGNXoaQf57
    @EECKatowice - (RT) @ArcelorMittalPL
  • Dziękujemy za odwiedziny i ciekawe rozmowy podczas deszczowych @estartupdays w Katowicach! #ESD2019 #startupy #innowacje https://t.co/20BOGdOMm0
    @EECKatowice - (RT) @intelliseq
Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (2)

  • Jadwiga 2018-12-05 10:47:06
    Mam pytanie do wszystkich Czy jeżeli ktoś jedzie do Niemiec na 4 tygodnie i cały czas tam jeździ jako kierowca po terenie Niemiec - to czy on wykonuje taka sama pracę jak kierowca, który wyjeżdża z Polski jedzie do Hamburga rozładuje w Hamburgu , załaduje na terenie okolic Hamburga i wraca do Polski. Efekt tej awantury jest taki ,ze w tej chwili Ci ci robią transporty naprawdę międzynarodowe są ugotowani , nie mogę normalnie funkcjonować bo jest batalia obronę interesów tych co oddelegowują kierowców do pracy po innych krajach nie mając tam żadnego zaplecza. To prze z nich są te wszystkie restrykcje tylko nikt nie ma odwagi o tym mówić.
    • Marcin 2018-12-06 09:58:36
      Droga Pani Jadwigo - o czym my mówimy? Że winna jest firma, która legalnie, uczciwie korzysta z jednej z podstawowych swobód (niby) Wspólnego Rynku, świadcząc swoje usługi w innym państwie członkowskim? To jakaś paranoja. Zachodnie koncerny mogą robić w Polsce co chcą, np. zdominować całkowicie handel detaliczny - i nikt nie krzyczy. UE zaczyna coraz dobitniej pokazywać swoje prawdziwe oblicze. Oni - mają mieć. My - mamy na to robić.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.51.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

25 387 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 187 ofert w bazie

397 709 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.