PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polskie drogi w oparach absurdu okiem prezesa Kapsch Telematic Services

Autor: Aneta Kaczmarek
15-05-2019 06:00 |  aktualizacja: 14-05-2019 20:29
Polskie drogi w oparach absurdu okiem prezesa Kapsch Telematic Services

Porażką poprzedniego rządu, i w pewnym sensie obecnego, jest krajowy system zarządzania ruchem - mówił prezes Kapsch Telematic Services

Fot. Shutterstock

Oczekujemy, żeby drogi były coraz bezpieczniejsze, trwalsze, by poziom ich otrzymania był coraz wyższy. Wobec tego musimy stosować coraz to nowsze technologie – mówi Marek Cywiński. Prezes Kapsch Telematic Services wskazuje też, że lepsza infrastruktura oznacza konieczność alokowania większych środków na jej utrzymanie. Skąd wziąć na to pieniądze? Z dróg, przy czym trzeba to robić efektywnie. Tymczasem "polscy przewoźnicy finansują drogi w Niemczech, a my finansujemy przewozy przewoźników zza wschodniej granicy".

  • Prezes Kapsch Telematic Services wskazał na konieczność alokowania większych środków na utrzymanie infrastruktury.
  • - Porażką poprzedniego rządu, i w pewnym sensie obecnego, jest krajowy system zarządzania ruchem - ocenia prezes Cywiński.
  • - Są obszary, w których jeździ się w Polsce za darmo, wozi towary za darmo. Dotyczy to chociażby ściany wschodniej. Sytuacja nieco kuriozalna – otóż polscy przewoźnicy w zeszłym roku w niemieckim systemie poboru opłat zostawili 3,6 mld zł. Przewoźnicy ze wschodu w polskim systemie poboru opłat zostawili 150 mln zł.

Marek Cywiński, fot. PTWP
Marek Cywiński, fot. PTWP
-  Porażką poprzedniego rządu, i w pewnym sensie obecnego, jest krajowy system zarządzania ruchem. Narzędzie to miało usprawnić ruch, poprawić bezpieczeństwo, wystudzić czas przejazdu. O dziwo pierwsze informacje o budowie tego systemu pojawiły się w 2012 r. Mamy rok 2019. Do tej pory nie było rozstrzygnięcia, przez kogo ten system będzie budowany. W 2016 r. wystąpiono o fundusze unijne, w 2017 r. udało się je uzyskać. Mimo że okres wykorzystania tych funduszy jest datowany na 2020 r. to nadal nie rozpoczęto realizacji tego projektu – który będzie miał wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, ale również na koszty i komfort podróżowania – mówi Cywiński. 

Odniósł się także do proponowanych rozwiązań w zakresie nowoczesnych technologii.

- Zakłada się, że w zakresie wysokich technologii wymagających naprawdę olbrzymich nakładów inwestycyjnych na badania i wieloletniego doświadczenia, państwo i instytucje publiczne będą mieć znacznie większe kompetencje, niż cały sektor prywatny. Nie mówię tu akurat o kapitale zagranicznym czy kapitale krajowym dlatego, że ostatnie zmiany w koncepcji, zmiany w ustawie o autostradach i drogach płatnych powodują, że praktycznie cały sektor prywatny IT został wyeliminowany z możliwości uczestnictwa w budowie systemu poboru opłat - mówi Marek Cywiński.
  • XI Europejski Kongres Gospodarczy

    13-15 maja 2019, Katowice • Spodek + Międzynarodowe Centrum Kongresowe
Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (1)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

  • Gosc 2019-05-15 06:18:25
    Bzdura. Niemcy cale lata subwencjonowali przemysl przez bezplatne szybkie drogi. Poprostu transport w Niemczech byl tanszy niz w reszcie Europy. Do takich subwencj EU sie nie czepia. A recenzent chce sprzedac swoj produkt i do tego dobudowuje teorie.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

27 838 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 187 ofert w bazie

397 708 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.