Z pewnością, jeśli uda nam się z sukcesem zrealizować to przedsięwzięcie, będzie ono stanowiło dla nas dużą wartość promocyjną - podkreślił Piotr Kledzik, prezes spółki Porr, która stoi na czele konsorcjum mającego wybudować tunel w Świnoujściu. W ostatnich dniach firma pozyskała też kontrakt na budowę odcinka drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku, gdzie zaplanowano dwa tunele.
- Roboty budowlane związane z tunelem w Świnoujściu ruszą jesienią 2019 r. Obecnie trwają prace projektowe.
- Porr ruszył z pracami projektowymi dotyczącymi odcinka drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku z dwoma tunelami jeszcze przed zawarciem kontraktu.
- Konsorcjum spółek Porr i PeBeKa - mimo odległej pozycji w przetargu - wciąż może mieć nadzieję na pozyskanie kontraktu na budowę drogi S1, gdzie zaplanowano dwa tunele.
Przypomnijmy, że w połowie września podpisano kontrakt na budowę tunelu, który połączy wyspy Uznam i Wolin. Od wielu lat czekają na niego nie tylko mieszkańcy Świnoujścia, ale też turyści i przedsiębiorcy.
Całkowita długość nowej trasy wyniesie ok. 3,4 km, z czego ponad 1,4 km będzie stanowił jednorurowy tunel, który zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine).
Generalnym wykonawcą zostało konsorcjum spółek Porr, Porr Bau, Gulermak i Energopol-Szczecin, które ma wykonać zadanie za 793 mln zł brutto. Tunel ma być gotowy jesienią 2022 r.
Wcześniej od podpisania umowy odstąpiło konsorcjum spółki Astaldi, która obecna walczy z ryzykiem upadłości. Wówczas Włosi podkreślali, że z powodu przedłużającego się przetargu oferta stała się nierentowna przy rosnących kosztach na rynku budowlanym.
Więcej o budowie tunelu w Świnoujściu i dwóch kolejnych na drodze S3, które będzie drążyć Porr, przeczytacie w Strefie Premium WNP.PL.
KOMENTARZE (1)
Do artykułu: Porr ma w portfelu trzy tunele. A może mieć jeszcze więcej