XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Port Gdynia będzie mógł przeładowywać więcej paliw

Port Gdynia będzie mógł przeładowywać więcej paliw
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Port Gdynia zwiększa zdolności przeładunkowe paliw płynnych. W połowie 2019 r. ma się zakończyć rozbudowa, m.in. o drugi nalewak, Stanowiska Przeładunku Paliw Płynnych. W ubiegłym roku port zanotował 40-proc. wzrost przeładunku paliw.

Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) Adam Meller oznajmił, że port chce zwiększyć potencjał przeładunkowy portu w zakresie ropy i produktów ropopochodnych. Chodzi o unowocześnienie instalacji do przeładunku paliw i zakup drugiego nalewaka wykorzystywanego przy przeładunku oraz przystosowanie stanowiska do obsługi większych jednostek. Poinformował, że "został zakończony" już projekt rozbudowy Stanowiska Przeładunku Paliw Płynnych.

Znajdujące się przy falochronie stanowisko obecnie wyposażone jest w jeden nalewak. Port na swojej stronie poinformował, że ZMPG zlecił już "dostawę i montaż drugiego nalewaka wraz z fundamentem i instalacjami przynależnymi". Prezes wyjaśnił, że produkcja nalewaka na indywidualne zamówienie trwa ok. dziesięciu miesięcy. "Dokupienie drugiego nalewaka podniesie też bezpieczeństwo portu na wypadek awarii" - zaznaczył.

Tak działa Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia:


Po modernizacji stanowisko będzie mogło obsługiwać też większe jednostki bo planowana jest wymiana urządzeń cumowniczych i odbojowych. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2019 roku. Koszt modernizacji stanowiska szacowany jest na około 11 mln zł. Przebudowana ma być też stała instalacja gaśnicza oraz wymienione istniejące działka gaśnicze. Port tłumaczy, że urządzenia gaśnicze są eksploatowane od ponad 40 lat. "Nowe, sterowane elektrycznie działka gaśnicze poprawią bezpieczeństwo prowadzenia akcji ratunkowych oraz poszerzenie obszaru stref gaszenia, co umożliwi np. obsługę szerszych tankowców" - tłumaczy firma.

"Nasze inwestycje wynikają z potrzeby zachowania przez port dobrej pozycji rynkowej oraz rozwoju naszych możliwości przeładunkowych" -przekonuje, cytowany na stronie, wiceprezes ZMPG, Grzegorz Dyrmo. "Dlatego też musimy stale inwestować i tworzyć taką infrastrukturę portową, która zaspokoi wymagania armatorów i poszczególnych terminali" - dodał.

Czytaj także: Port Gdynia chce zbudować nowy terminal intermodalny

Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych obsługuje Morski Terminal Masowy działający w porcie. Przy stanowisku przy falochronie obsługiwane są tankowce o długości do 210 m (min. długość statku 100 m) i zanurzeniu do 11 m.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Port Gdynia będzie mógł przeładowywać więcej paliw

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!