PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Porty regionalne biją rekordy

Autor: Rzeczpospolita
27-07-2007 07:10

Ruch na lotniskach regionalnych rośnie w tempie 40 - 66 proc. rocznie. To dwukrotnie szybciej, niż przewidywał Urząd Lotnictwa Cywilnego. Przedstawiciele portów lotniczych szacują, że w tym roku obsłużą w sumie 19,5 mln osób, a w przyszłym już prawie 24 mln

Rośnie rola portów regionalnych. To one przyjmują i odprawiają już ponad 50 proc. wszystkich podróżnych. Zgodnie z szacunkami ekspertów ta tendencja ma się utrzymać. Urząd Lotnictwa Cywilnego przewiduje, że ruch pasażerski w Polsce zwiększy się w tym roku o 24 proc. - pisze "Rzeczpospolita"
W pierwszej połowie roku przez regionalne porty przewinęło się średnio o połowę więcej podróżnych niż w podobnym okresie zeszłego roku. Nadchodząca jesień zapowiada się wyjątkowo dobrze. Otwarcie kilku nowych połączeń zapowiadają m.in. Ryanair, easyJet czy Norwegian. Od początku roku przybyło kilkadziesiąt nowych tras, na niektórych lotniskach, m.in. w Szczecinie czy w Warszawie, pojawili się nowi przewoźnicy. Władze wszystkich portów deklarują, że prowadzą intensywne rozmowy z kolejnymi liniami. Ich szczegóły objęte są jednak tajemnicą.

Nowe połączenia, każdy samolot i podróżny przyjęty przez port oznaczają zasilenie kasy lotniska. Jednak by czerpać zyski, trzeba najpierw zainwestować. Nowe połączenia trzeba wypromować. Porty, lokalne samorządy i przewoźnicy łączą w tym zakresie siły. Niekiedy władze lotnisk przykładają się do tego finansowo. Za nowe połączenie płacą nieraz po kilkadziesiąt tysięcy euro.

Z reguły sposób promowania nowej trasy dyktuje przewoźnik. - Są profesjonalistami, wiedzą, czego chcą i co przynosi najlepsze efekty - zgodnie twierdzą zarządcy portów.

Standardem jest organizowanie przez przedstawicieli lotniska i przewoźnika wspólnej konferencji prasowej, na której ogłaszane są nowe trasy. Koszty pokrywają oczywiście władze lotniska. Niektórzy przewoźnicy żądają również, by port pokrył przyjazd i pobyt zagranicznych dziennikarzy, chcą, by port czy gmina wykupiły reklamy na ich stronach internetowych. Koszt takiego ogłoszenia to od ok. 40 tys. do ok. 100 tys. euro rocznie, w zależności od częstotliwości, z jaką samoloty będą latać na danej trasie. Część portów zarzeka się, że nie angażuje w reklamę nowych połączeń swoich pieniędzy.

Podobne deklaracje składają przedstawiciele portów w Szczecinie i Katowicach. Zarząd lotniskawe Wrocławiu twierdzi, że wspiera finansowo nowe połączenia, ale nie wszystkie. Jak mówi Jarosław Sztucki, wiceprezes wrocławskiego portu, nie ma powodu reklamować połączeń do Anglii czy Irlandii, bo to najpopularniejsze kierunki. Port dopuszcza współfinansowanie w kosztach promocji tzw. trudnych połączeń, które nie dają gwarancji uzyskania od razu dobrych finansowych wyników.

Swój udział w promowaniu połączeń mają też gminy. - Przeznaczają na ten cel spore środki, nie zawsze jest to gotówka, często miejsce reklamowe, np. na tramwajach.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 966 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

582 764 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.