PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Poszerzą autostradę A2 między Łodzią a Warszawą

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
07-12-2018 08:03
Poszerzą autostradę A2 między Łodzią a Warszawą

Autostrad A2 Łódź - Warszawa.

fot. GDDKiA

Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał programy inwestycji, dotyczące poszerzenia autostrady A2 na ponad 88-kilometrowym odcinku od węzła Łódź Północ (bez węzła) do węzła Konotopa (bez węzła).

  • Podpisane programy obejmują cały odcinek autostrady A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią (w podziale na województwa: łódzkie i mazowieckie).
  • Programy zakładają przygotowanie niezbędnych analiz, dokumentacji oraz opracowań do wydania decyzji pozwalających ogłosić postępowanie przetargowe.
  • Dodatkowo na tym samym odcinku autostrady A2 przewiduje się likwidację Punktu Poboru Opłat (PPO) Pruszków. 

Jak podała GDDKiA, inwestycja będzie polegać na dobudowie na po jednym pasie ruchu: od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków trzeciego pasa ruchu, a na odcinku węzeł Pruszków - węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu.

- Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2, z wykorzystaniem istniejącego szerokiego pasa dzielącego (pasa rozdziału), posiadającego rezerwę pod takie właśnie poszerzenie - wyjaśniono.

Dodano, że inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu.

Zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią jest również istotne w kontekście planowanego do realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego.

- Istniejące natężenie ruchu zbliża się do wartości odpowiednich dla obecnego przekroju a w najbliższych latach spodziewany jest dalszy stopniowy wzrost natężenia ruchu na tym odcinku - podkreślono.

Wg założeń, prace przygotowawcze rozpoczną się niezwłocznie i będą trwać maksymalnie do 2021 r. Ich koszt jest szacowany na ok. 7 mln zł.

Natomiast na samą realizację powinno się przewidzieć okres nawet do 3 lat, z uwagi na planowane prace bez zamykania odcinka dla ruchu.

- Łączny koszt rozbudowy o jeden pas może wynieść ok. 600 mln zł. Ostateczny czas, który będzie niezbędny na realizację zadania zostanie ustalony po przeprowadzeniu prac przygotowawczych - podała GDDKiA.
Punkt Poboru Opłat Pruszków. fot. GDDKiA
Punkt Poboru Opłat Pruszków. fot. GDDKiA
Dodatkowo na tym samym odcinku autostrady A2 przewiduje się likwidację Punktu Poboru Opłat (PPO) Pruszków.

- Decyzja w tej sprawie również została już podjęta w Ministerstwie Infrastruktury. Dzięki temu poprawi się płynność ruchu na tym odcinku autostrady poprzez dostosowanie terenu do pełnego przekroju autostradowego - wyjaśniła GDDKiA.

Dodała, że w chwili obecnej na obszarze PPO Pruszków zlokalizowanych jest 17 wysp dzielących, które miały służyć jako infrastruktura do przyszłego poboru opłat od samochodów osobowych.

Przez to prędkość jest ograniczona do 40 km/h, co przy dużym natężeniu ruchu powoduje zakłócenia w płynności ruchu.

Po likwidacji PPO Pruszków uzyskamy przepustowość i płynność ruchu przy jednoczesnym zachowaniu pełnych standardów bezpieczeństwa ruchu drogowego. Prace przygotowawcze do likwidacji punktu poboru opłat rozpoczną się niezwłocznie - podsumowano.

Zobacz też: Te autostrady, drogi ekspresowe i obwodnice mogą być gotowe w 2019 roku
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (7)

  • mgr inz 2018-12-07 08:44:56
    slyszeliscie polacy? a A4 nie jest strategiczna autostradą od katowic po zgorzelec...to drózka lokalna na ktorej wogle nie ma ruchu....bitch please!
    • Kudłaty 2018-12-07 10:22:58
      O co Ci chodzi? zawsze jest okazja do narzekania? na A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią jest taki ruch, że jedzie się z prędkością max 120 km/h a często i wolniej. Ta droga potrzebuje rozbudowy od pierwszego dnia ruchu.
      • A4 XD 2018-12-07 14:56:08
        Problem z A4 jest taki, że na prawym pasie sunie sznur ciężarówek, a na lewym osobówek. Ta autostrada jest pełna.
  • Poznaniak 2018-12-07 11:36:58
    Wystarczy wprowadzić opłaty jak w całym kraju na autostradach i od razu ruch zmniejszy się o połowę. Bez żadnych kosztów problem zniknie. Swoją drogą ciekawe dlaczego przy Warszawie drogi są bezpłatne, a w okolicach Poznania najdroższe w Europie
    • Tomasz 2018-12-07 14:47:19
      Bo tam autostrady wybudowano w ramach partnerstwa publiczno prywatnego z miejscowym oligarchą, który bodajże do 2030 ma prawo do ustalania sobie cen i spijania zysków. W praktyce te prawo odziedziczyły już dzieci oligarchy, któremu się zmarło w między czasie.
      • Kazimierz 2018-12-08 19:47:44
        Bardzo trafna uwaga.
  • WIESLAW 2018-12-07 19:01:39
    Czem tak drogo? Dobudowa kolejnego pasa ruchu na dwoch przeciwnych jezdniach A2, bez dodatkowych inwestycji w przepusty, wiadukty, mosty, tunele, ekrany, to kwota rzedu 4 milonow zl za km polozenia 2 x 3,5 m np betonu Modernizacja 92 km A2, to ca 400 milionow zl + ca 100 milionow za niezbedny wezel drogowy CPK z wiaduktem przecinajacym dla przyszlej drogi S50 od Grojca do CPK z opcja do mostu na Wisle Realizacja tej inwestycji winna byc zfinansowana ze srodkow inwestycji CPK Podobnie jak inwestycja linii szybkiej kolei z Warszawy do Lodzi przez CPK Bez tych dwoch waznych inwestycji bedzie wrecz niemozliwe funkcjonowanie CPK

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.245.237
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

26 064 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 157 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.