Z pewnym opóźnieniem, 15 września, na odcinek linii kolejowej między z Pilawą a Garwolinem wróciły pociągi. Na tych dwóch stacjach pasażerowie mogą korzystać z całkowicie nowych peronów - poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.
Odcinek Pilawa - Garwolin to część linii Lublin - Warszawa, które modernizacja jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Wartość projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.
"Inwestycje, realizowane z Krajowego Programu Kolejowego, to realna poprawa dostępu mieszkańców do kolei zarówno w relacjach aglomeracyjnych jak i międzyregionalnych. Modernizacja stacji i przystanków w całej Polsce, tak jak na linii Lublin - Warszawa, zapewni komfortową obsługę dla wszystkich bez względu na możliwości ruchowe" - powiedział cytowany w komunikacie wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Po zakończeniu inwestycji na trasie Warszawa - Lublin czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do około półtorej godziny. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych.
W ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 z Lublina do stolicy, tylko między Lublinem a Otwockiem PLK przebudują łącznie 31 mostów kolejowych oraz 17 wiaduktów. Zmodernizowane zostanie 150 km torów i sieci trakcyjnej. Wymienione zostaną 383 rozjazdy oraz urządzenia sterowania. Na 42 na przejazdach kolejowo-drogowych PLK zamontują dodatkowe urządzenia i rogatki.
KOMENTARZE (1)
Do artykułu: Powrót pociągów na modernizowaną linię złapał opóźnienie