XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Powrót pociągów na modernizowaną linię złapał opóźnienie

Powrót pociągów na modernizowaną linię złapał opóźnienie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Z pewnym opóźnieniem, 15 września, na odcinek linii kolejowej między z Pilawą a Garwolinem wróciły pociągi. Na tych dwóch stacjach pasażerowie mogą korzystać z całkowicie nowych peronów - poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.

Pociągi na odcinek linii między Pilawą a Garwolinem wróciły dwa tygodnie po zakładanym terminie.

Odcinek Pilawa - Garwolin to część linii Lublin - Warszawa, które modernizacja jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Wartość projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.

"Inwestycje, realizowane z Krajowego Programu Kolejowego, to realna poprawa dostępu mieszkańców do kolei zarówno w relacjach aglomeracyjnych jak i międzyregionalnych. Modernizacja stacji i przystanków w całej Polsce, tak jak na linii Lublin - Warszawa, zapewni komfortową obsługę dla wszystkich bez względu na możliwości ruchowe" - powiedział cytowany w komunikacie wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Po zakończeniu inwestycji na trasie Warszawa - Lublin czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do około półtorej godziny. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych.

W ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 z Lublina do stolicy, tylko między Lublinem a Otwockiem PLK przebudują łącznie 31 mostów kolejowych oraz 17 wiaduktów. Zmodernizowane zostanie 150 km torów i sieci trakcyjnej. Wymienione zostaną 383 rozjazdy oraz urządzenia sterowania. Na 42 na przejazdach kolejowo-drogowych PLK zamontują dodatkowe urządzenia i rogatki.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Powrót pociągów na modernizowaną linię złapał opóźnienie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!