Prawie 250 mln zł kosztować będzie rewitalizacja linii kolejowej nr 25 odcinku Padew Narodowa–Mielec–Dębica. Na 32 kilometrowym odcinku przebudowanych zostanie kilka stacji oraz przystanków pasażerskich. Dzięki inwestycji możliwe będzie przywrócenie połączeń pasażerskich.
Jak mówił podczas uroczystości marszałek woj. podkarpackiego Władysław Ortyl, Mielec był jednym z ostatnich tak dużych miast w regionie, które nie miało dostępu do "prawidłowo funkcjonującej linii kolejowej".
- Dzięki tej umowie i środkom unijnym po latach przerwy pociągi wrócą do miasta. Pamiętajmy o tym, że ta linia komunikuje się z linią siarkową. Wartość tej inwestycji to prawie 250 mln złotych - to historyczne środki, bo takich funduszy nigdy wcześniej nie było - podkreślił.
Jak zaznaczył zastępca dyrektora Regionu Południowego PKP Polskie Linie Kolejowe Andrzej Szydło, czas przejazdu pociągu z Mielca do Dębicy będzie wynosił 30 minut.
- Realizacja tego projektu oznaczać będzie sprawniejsze podróże. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h. Modernizacja peronów na 9 stacjach i przystankach zapewni wygodniejszą obsługę dla wszystkich podróżnych. Zwiększy się również poziom bezpieczeństwa na przebudowywanej linii - powiedział.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną stację m.in. Mielec, Rzochów, Kochanówka Pustków i sześć przystanków osobowych, dzięki czemu możliwe będzie wznowienie połączeń pasażerskich z Dębicy przez Mielec do stacji Padew. Ostatni pociąg pasażerski przejechał trasą z Mielca do Dębicy w 2009 roku.
Na stacji w Mielcu wybudowane zostanie też przejście pod torami, a nowe lokalizacje przystanków Wojsław i Pustynia umożliwią mieszkańcom okolicznych miejscowości lepszy dostęp do podróżowania pociągiem.
Na całym remontowanym odcinku dzięki wymianie torów, rozjazdów oraz przebudowie niemal 40 obiektów inżynieryjnych zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości. PKP PLK zrewitalizują m.in. zabytkowy most kolejowy nad Wielopolką w Brzeźnicy. Zamontowane zostaną także nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym na remontowanej trasie. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z maksymalną prędkością 120 km/h, a towarowe 70 km/h.
Pierwsze pociągi mają pojechać pomiędzy Mielcem a Dębicą już w grudniu 2020 roku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Prawie 250 mln zł na przebudowę linii kolejowej Padew Narodowa-Dębica