XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Prawie 250 mln zł na przebudowę linii kolejowej Padew Narodowa-Dębica

Prawie 250 mln zł na przebudowę linii kolejowej Padew Narodowa-Dębica
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Prawie 250 mln zł kosztować będzie rewitalizacja linii kolejowej nr 25 odcinku Padew Narodowa–Mielec–Dębica. Na 32 kilometrowym odcinku przebudowanych zostanie kilka stacji oraz przystanków pasażerskich. Dzięki inwestycji możliwe będzie przywrócenie połączeń pasażerskich.

W czwartek w Mielcu (Podkarpackie) podpisana została umowa na dofinansowanie tej inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego woj. podkarpackiego kwotą 166 mln zł. Inwestorem jest PKP PLK.

Jak mówił podczas uroczystości marszałek woj. podkarpackiego Władysław Ortyl, Mielec był jednym z ostatnich tak dużych miast w regionie, które nie miało dostępu do "prawidłowo funkcjonującej linii kolejowej".

- Dzięki tej umowie i środkom unijnym po latach przerwy pociągi wrócą do miasta. Pamiętajmy o tym, że ta linia komunikuje się z linią siarkową. Wartość tej inwestycji to prawie 250 mln złotych - to historyczne środki, bo takich funduszy nigdy wcześniej nie było - podkreślił.

Jak zaznaczył zastępca dyrektora Regionu Południowego PKP Polskie Linie Kolejowe Andrzej Szydło, czas przejazdu pociągu z Mielca do Dębicy będzie wynosił 30 minut.

- Realizacja tego projektu oznaczać będzie sprawniejsze podróże. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h. Modernizacja peronów na 9 stacjach i przystankach zapewni wygodniejszą obsługę dla wszystkich podróżnych. Zwiększy się również poziom bezpieczeństwa na przebudowywanej linii - powiedział.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną stację m.in. Mielec, Rzochów, Kochanówka Pustków i sześć przystanków osobowych, dzięki czemu możliwe będzie wznowienie połączeń pasażerskich z Dębicy przez Mielec do stacji Padew. Ostatni pociąg pasażerski przejechał trasą z Mielca do Dębicy w 2009 roku.

Na stacji w Mielcu wybudowane zostanie też przejście pod torami, a nowe lokalizacje przystanków Wojsław i Pustynia umożliwią mieszkańcom okolicznych miejscowości lepszy dostęp do podróżowania pociągiem.

Na całym remontowanym odcinku dzięki wymianie torów, rozjazdów oraz przebudowie niemal 40 obiektów inżynieryjnych zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości. PKP PLK zrewitalizują m.in. zabytkowy most kolejowy nad Wielopolką w Brzeźnicy. Zamontowane zostaną także nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym na remontowanej trasie. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z maksymalną prędkością 120 km/h, a towarowe 70 km/h.

Pierwsze pociągi mają pojechać pomiędzy Mielcem a Dębicą już w grudniu 2020 roku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prawie 250 mln zł na przebudowę linii kolejowej Padew Narodowa-Dębica

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!