Przejęcie CTL zmoblizowało konkurencję

Przejęcie CTL zmoblizowało konkurencję
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

PCC Rail rozpoczyna poszukiwania inwestora finansowego. Chce i musi dotrzymać kroku CTL, największemu konkurentowi, którego dofinansuje fundusz Bridgepoint.

Wejście funduszu private equity Bridgepoint do największej prywatnej firmy kolejowej CTL Logistics błyskawicznie zmobilizowało pozostałych przewoźników towarów. Jak się dowiedziała "Gazeta Prawna" poszukiwanie inwestora rozpoczyna właśnie spółka PCC Rail, drugi co do wielkości prywatny przewoźnik kolejowy. PCC chciałaby pójść śladem największego konkurenta - także jest zainteresowana pozyskaniem partnera finansowego.

W PCC nie potwierdzono informacji dziennika. - Nic mi o tym nie wiadomo, odpowiadam za inne sprawy - mówi upoważniony do rozmowy Piotr Rybotycki, dyrektor ds. rozwoju PCC.

Jednak zdaniem ekspertów PCC nie ma wyjścia - musi znaleźć partnera, aby utrzymać tempo rozwoju i nie dać się zdominować firmie CTL. A gra idzie o udziały w rynku wartym około 7 mld zł, który każdego roku rośnie o 7-8 proc.

We wrześniu PCC przejęła mniejszego gracza: PTKiGK Rybnik. To pozwoliło jej zmniejszyć dystans do lidera - do CTL należy ok. 5,5 proc. rynku, do PCC (razem z Rybnikiem) około 4,4 proc. Obie firmy biorą udział w negocjacjach w sprawie przejęcia PTK Holding z Zabrza. Po wejściu inwestora z dużym kapitałem karta przetargowa CTL zwiększyła wartość - wyjaśnia dziennik.

Bez zastrzyku z zewnątrz firmy w tej branży mają bardzo ograniczone możliwości inwestowania. - Wojna cenowa tak obniżyła marże, że zyski nie wystarczą na pokrycie wydatków na lokomotywy czy wagony. Możliwości kredytowe też się wyczerpują. Przewoźnicy potrzebują nowej formy dofinansowania - przyznaje w "GP" Adrian Furgalski z ZDG Tor.

Bridgepoint może zwiększyć kapitał na inwestycje CTL nawet do 500 mln zł. Dla funduszy inwestycyjnych sektor kolejowy zyskuje na atrakcyjności. Ich następnym krokiem będzie za kilka lat sprzedaż przewoźników firmom z branży. Wtedy w kolejce ustawią się zagraniczni giganci, jak Deutsche Bahn i Rosyjskie Koleje Żelazne, które teraz przegrały z Bridgepoint w wyścigu o CTL.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przejęcie CTL zmoblizowało konkurencję

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!