Przewoźnicy kolejowi walcząc o rynek przewozów towarów, inwestują na potęgę w nowy tabor. Najwięcej, prawie 800 mln zł, planuje wydać PKP Cargo.
Najambitniejsze plany ma państwowy gigant. PKP Cargo chce w przyszłym roku pozyskać tabor o wartości ok. 800 mln zł. Spółka planuje zarówno zakup nowych maszyn, jak i ich leasing.
PKP Cargo chce pozyskiwać głównie tabor, którym wykonuje swoją działalność podstawową, czyli węglarki i platformy do przywożenia kontenerów - wyjaśnia dziennik.
Władze przewoźnika podkreślają, że właśnie taki tabor będzie ich zdaniem w najbliższym czasie najbardziej potrzebny - głównie ze względu na oczekiwany boom inwestycyjny związany z Euro 2012.
CTL Logistics, największy przewoźnik prywatny, planuje w ciągu najbliższych trzech lat wydać na nowy tabor ok. 600 mln zł, po ok. 200 mln zł rocznie. Obecnie przewoźnik dysponuje 170 lokomotywami i 5 tys. wagonów. Pieniądze chce zainwestować w zakup nowych wagonów, lokomotyw oraz modernizację obecnie posiadanych. Planuje kupić ok. 1000 nowych wagonów, z tego 800 uniwersalnych i 200 specjalistycznych - wylicza "Rz".
Flota CTL ma się również powiększyć o co najmniej dwadzieścia nowych lokomotyw, także wielosystemowych. Część z nich zostanie kupiona, a część wzięta w leasing.
Z kolei PCC Rail po kupieniu części akcji Rybnika musi zrewidować swoje plany inwestycyjne.
- W ciągu trzech miesięcy przygotujemy plan nowych inwestycji dla całej grupy - mówi w "Rz" Mieczysław Olender, prezes spółki. Tabor PCC to 100 lokomotyw i 3,5 tys. wagonów. Jeszcze w tym roku przewoźnik chce zainwestować ok. 35 mln zł w platformy do transportu kontenerów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Przewoźnicy inwestują na potęgę