10 mln zł wpłaciły Przewozy Regionalne na konto PKP Polskie Linie Kolejowe - poinformował w piątek PAP rzecznik przewoźnika Piotr Olszewski. To pierwsza transza z 28 mln zł, którymi przewoźnik chce zmniejszyć swój dług u zarządcy infrastruktury.
Przewozy Regionalne zapowiedziały w piątek, że wpłacą na konto zarządcy infrastruktury w dwóch transzach 28 mln zł; 10 mln zł - 7 maja, 18 mln zł - 14 maja. "Wywiązaliśmy się ze zobowiązania i przelaliśmy dzisiaj pierwszą część pieniędzy" - powiedział Olszewski.
PKP PLK wymaga od Przewozów Regionalnych, by regularnie płaciły bieżące zobowiązania. Z umowy między spółkami wynika, że PKP PLK może żądać ograniczenia przewozów, jeżeli przewoźnik będzie zalegał ze spłatą bieżących faktur dłużej niż dwa miesiące; jeżeli będzie zalegał dłużej niż trzy miesiące, to PKP PLK mogą rozwiązać umowę.
Jak zapowiadał prezes spółki zarządzającej infrastrukturą Zbigniew Szafrański, jeżeli przewoźnik będzie regulował bieżące faktury, będzie można rozmawiać o rozłożeniu zeszłorocznych zaległości na raty.
Oznacza to, że jeśli PR zapłacą PKP PLK 28 mln zł, będą zalegać z płatnością bieżących faktur za okres krótszy niż dwa miesiące. Ustanie więc przyczyna wstrzymania kursów części pociągów należących do PR.
Rzecznik PKP PLK potwierdził w piątek PAP, że pieniądze rzeczywiście zostały wysłane na konto spółki. "Zgadza się, że jeżeli Przewozy Regionalne wpłacą 28 mln zł, to zejdą z należnościami poniżej dwóch miesięcy" - powiedział. Zastrzegł jednak, że ta wpłata dotyczy faktur za styczeń br., a 20 maja staną się wymagalne faktury za kwiecień, więc jeśli przewoźnik szybko nie dokona kolejnych wpłat, zadłużenie znów wzrośnie.
Przewozy Regionalne zostały wydzielone z Grupy PKP i przekazane samorządom 16 województw w grudniu 2008 r. Spółka wprowadziła do oferty międzywojewódzkie połączenia InterRegio wiosną 2009 r. Dziennie przewoźnik uruchamia ok. 3 tys. pociągów regionalnych i ok. 100 pociągów InterRegio (w tym 46 obecnie zawieszonych).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Przewozy Regionalne wpłaciły część należności za dostęp do torów