Finlandia i Estonia zbadają warunki i możliwości budowy podmorskiego tunelu kolejowego łączącego stolice obu krajów, Helsinki i Tallinn.
Tunel ten, o roboczej nazwie FinEst Link, stanowiły część korytarza kolejowego sieci TEN-T, Morze Północne - Morze Bałtyckiego.
Łączyłby również Helsinki z linią Rail Baltica, która jest budowana od podstaw lub modernizowana na odcinku od Tallina, przez Rygę, Kowno, Warszawę do Berlina.
FinEst Link spełniałby też ważna rolę regionalną. W oświadczeniu w tej sprawie przedstawiciel urzędu miasta Helsinki powiedział, że to nowe połączenie kolejowe stworzy lepsze możliwości komunikacyjne dla wielu Estończyków, którzy dojeżdżają do pracy do stolicy Finlandii.
- Dziś obszar Helsinki-Tallinn już tworzy jeden rynek pracy. Szacuje się, że region Helsinek zatrudnia dziesiątki tysięcy Estończyków, z których wielu dojeżdża co tydzień szybkimi promami - twierdzi przedstawiciel urzędu miasta Helsinki.
Wstępnego studium wykonalności tunelu, opublikowane w 2015 r. przez miasta Helsinki-Tallin oraz sejmik regionu Helsinki - Uusimaa i władze Harju zasugerowały, że budowa tunelu byłoby ekonomicznie opłacalne.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rail Baltica może mieć przedłużenie podwodne do Helsinek