Rewitalizacja linii kolejowej Dębica - Mielec wchodzi w realizację

Rewitalizacja linii kolejowej Dębica - Mielec wchodzi w realizację
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Niemal 250 mln zł będzie kosztować rewitalizacja linii kolejowej nr 25 odcinku Padew Narodowa - Mielec - Dębica. Na 32-kilometrowym odcinku przebudowanych zostanie kilka stacji oraz przystanków pasażerskich. Dzięki inwestycji możliwe będzie przywrócenie połączeń pasażerskich na odcinku Dębica - Mielec.

Umowa na zaprojektowanie i wykonanie prac na tej trasie została podpisana 17 października w Mielcu.

Obecny na uroczystości wiceminister inwestycji i rozwoju Adam Hamryszczak podkreślił, że rozwój transportu kolejowego jest dla polskiego rządu niezwykle ważny. Przypomniał, że na Krajowy Program Kolejowy rząd przeznaczył aż 67 miliardów złotych.

"Inwestujemy w polską kolej, aby stawała się nowocześniejsza i lepiej służyła ludziom. By łatwiejszy dostęp do niej mieli wszyscy mieszkańcy kraju. Linia nr 25 na odcinku Padew - Mielec - Dębica wykorzystywana jest obecnie tylko w ruchu towarowym, chcemy przywrócić ją także dla pasażerów" - zaznaczył Hamryszczak.


Marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl powiedział, że rewitalizacja linii nr 25 jest ważna dla całego regionu. "Ta linia jest ważna nie tylko dla ruchu pasażerskiego, ale też z punktu widzenia gospodarczego - łączy bowiem dwie strefy ekonomiczne" - dodał Ortyl.

Natomiast członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych Piotr Majerczyk, mówił, że w ramach rewitalizacji na odcinku Mielec - Dębica zostanie przebudowanych 9 stacji i przystanków kolejowych oraz 37 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 dużych mostów.

"Zmodernizowanych zostanie też 40 przejazdów kolejowych. Dzięki rewitalizacji trasy, pierwsze pociągi pasażerskie między Mielcem a Dębicą pojadą od grudnia 2020 r., z prędkością maksymalną 120 km/h a towarowe 70 km/h" - zapowiedział Majerczak.

W ramach inwestycji na odcinku Mielec - Dębica zaplanowano również m.in. wymianę torów na długości 32 km. Nowe oblicze zyska także stacja w Mielcu, gdzie powstanie przejście podziemne. Firmą, która wykona prace będzie Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.

Mielec nie ma połączenia kolejowego od 2009 roku. Zły stan infrastruktury sprawił, że ruch na trasie Mielec - Dębica został wówczas zawieszony.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 ma kosztować prawie 250 mln złotych. Inwestycja została dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego kwotą 166 mln zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rewitalizacja linii kolejowej Dębica - Mielec wchodzi w realizację

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!