Niemal 250 mln zł będzie kosztować rewitalizacja linii kolejowej nr 25 odcinku Padew Narodowa - Mielec - Dębica. Na 32-kilometrowym odcinku przebudowanych zostanie kilka stacji oraz przystanków pasażerskich. Dzięki inwestycji możliwe będzie przywrócenie połączeń pasażerskich na odcinku Dębica - Mielec.
Obecny na uroczystości wiceminister inwestycji i rozwoju Adam Hamryszczak podkreślił, że rozwój transportu kolejowego jest dla polskiego rządu niezwykle ważny. Przypomniał, że na Krajowy Program Kolejowy rząd przeznaczył aż 67 miliardów złotych.
"Inwestujemy w polską kolej, aby stawała się nowocześniejsza i lepiej służyła ludziom. By łatwiejszy dostęp do niej mieli wszyscy mieszkańcy kraju. Linia nr 25 na odcinku Padew - Mielec - Dębica wykorzystywana jest obecnie tylko w ruchu towarowym, chcemy przywrócić ją także dla pasażerów" - zaznaczył Hamryszczak.
Marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl powiedział, że rewitalizacja linii nr 25 jest ważna dla całego regionu. "Ta linia jest ważna nie tylko dla ruchu pasażerskiego, ale też z punktu widzenia gospodarczego - łączy bowiem dwie strefy ekonomiczne" - dodał Ortyl.
Natomiast członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych Piotr Majerczyk, mówił, że w ramach rewitalizacji na odcinku Mielec - Dębica zostanie przebudowanych 9 stacji i przystanków kolejowych oraz 37 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 dużych mostów.
"Zmodernizowanych zostanie też 40 przejazdów kolejowych. Dzięki rewitalizacji trasy, pierwsze pociągi pasażerskie między Mielcem a Dębicą pojadą od grudnia 2020 r., z prędkością maksymalną 120 km/h a towarowe 70 km/h" - zapowiedział Majerczak.
W ramach inwestycji na odcinku Mielec - Dębica zaplanowano również m.in. wymianę torów na długości 32 km. Nowe oblicze zyska także stacja w Mielcu, gdzie powstanie przejście podziemne. Firmą, która wykona prace będzie Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.
Mielec nie ma połączenia kolejowego od 2009 roku. Zły stan infrastruktury sprawił, że ruch na trasie Mielec - Dębica został wówczas zawieszony.
Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 ma kosztować prawie 250 mln złotych. Inwestycja została dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego kwotą 166 mln zł.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rewitalizacja linii kolejowej Dębica - Mielec wchodzi w realizację