XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Rosnąca popularność zakupów w sieci zwiększa zyski w logistyce

Rosnąca popularność zakupów w sieci zwiększa zyski w logistyce
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Rosnąca popularność zakupów w internecie zwiększa zyski w logistyce, zwłaszcza w segmencie magazynów wielkopowierzchniowych zlokalizowanych w regionie Europy Środkowej, który przyciąga uwagę wielu inwestorów m.in. z Azji - podała we wtorek agencja Reutera.

Region jest atrakcyjny ze względu na bliskość rynków docelowych dla produktów sprzedawanych w internecie, mniejsze koszty pracy oraz system możliwości transportu - ocenia Reuters. Dzięki tym czynnikom wysokość inwestycji w sektor logistyki wielkopowierzchniowej w Europie Środkowej wyniosła 2,8 mld euro.

Pochodzący z Singapuru fundusz inwestycyjny GIC w 2016 roku zakupił praski kompleks magazynowy P3 Logistic Parks. Obecnie planuje jego rozbudowę i podwojenie możliwości logistycznych, jakie daje powierzchnia 4,1 mln metrów kwadratowych w regionie. Planowane przez GIC inwestycje to przede wszystkim kupno nowych działek oraz włączanie do portfolio mniejszych firm - podaje agencja. Według dyrektora ds. inwestycji spółki P3 Otisa Spencera jeszcze "pięć lat temu inwestycje ze strony podmiotów w Azji w Czechach czy Polsce wydawały się nieoczekiwanym pomysłem". W najbliższej przyszłości P3 planuje zakup terenu pod swoje inwestycje m.in. w Polsce, a także Rumunii i na Słowacji. Reuters podkreśla, że popularność regionu jest także silnie związana z przeniesieniem produkcji wielu firm do krajów Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej.

Agencja zaznacza, że zyski z logistyki są motorem wzrostu dla inwestycji z zagranicy i jednocześnie wpływają na dobrą kondycję rynku nieruchomości, widoczną pomimo spowolnienia gospodarczego na rynkach europejskich krajów rozwijających się. Jako przykłady tego rodzaju inwestycji Reuters wskazuje m.in. magazyny Amazona, Tchibo i Zalando, które w grudniu ubiegłego roku zostały otwarte w Szczecinie. Firmy te planują jeszcze trzy podobne placówki w Polsce - podaje agencja.

Powołując się na rozmowy z przedstawicielami firm z sektora handlu elektronicznego Reuters stwierdza, że niższe ceny gruntu oraz łatwiejsze procesy administracyjne pozwalają firmom szybciej starać się o zwrot inwestycji i rozpocząć działalność w nowych placówkach, niż ma to miejsce w krajach Europy Zachodniej. Jednocześnie agencja zaznacza, że większość magazynów wielkopowierzchniowych, które lokalizowane są w krajach Europy Środkowej, powstaje z myślą o dostarczaniu towarów nabywanych przez konsumentów z Zachodu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rosnąca popularność zakupów w sieci zwiększa zyski w logistyce

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!