W poniedziałek rozpoczął się pierwszy etap modernizacji linii kolejowej z Wolsztyna do Poznania. Cały remont będzie kosztował 84 miliony zł i zakończy się jesienią - poinformował PAP Zbigniew Wolny z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK oddział w Poznaniu.
"W tym czasie wyremontowana zostanie nawierzchnia kolejowa w tym tory i podkłady, wybudowane będą nowe perony na stacjach Stęszew, Szreniawa i Wiry, zmodernizowane zostaną przejazdy kolejowe, pobudowane będą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym" - powiedział PAP Zbigniew Wolny.
Latem rozpocznie się remont odcinka ze Stęszewa do Grodziska.
Modernizacja jest częścią zadania inwestycyjnego "Modernizacja linii kolejowej nr 357 Sulechów - Luboń na terenie województwa wielkopolskiego mającej duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracją poznańską na odcinku Wolsztyn - Luboń", realizowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Zadanie finansowane jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz środków krajowych.
Wyremontowanie 73 kilometrów torowiska kosztować będzie 84 miliony złotych, 70 proc. tej kwoty będzie stanowiło dofinansowanie z funduszy unijnych w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (WRPO) na lata 2007-2013. Po modernizacji pociągi będą mogły przejeżdżać tą trasą z prędkością 110 km na godzinę.
Linia Kolejowa Wolsztyn - Poznań modernizowana jest pod nadzorem konserwatora zabytków. W Wolsztynie znajduje się czynna parowozownia, prowadząca eksploatację parowozów do przewozów rozkładowych i towarowych.
"Będziemy starali się zachować historyczny wygląd linii, np. będą to starego typu ramienne semafory, stare wiaty peronowe czy układ sterowania ruchem pociągów" - powiedział PAP Wolny.
Zamknięcie odcinka linii kolejowej pomiędzy Stęszewem a Luboniem spowoduje zmiany w organizacji przewozów pasażerskich. W tym okresie wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rozpoczęto modernizację linii kolejowej Luboń - Wolsztyn