Ruch na Zakopiance w Poroninie znów dwukierunkowy

Ruch na Zakopiance w Poroninie znów dwukierunkowy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W poniedziałek został przywrócony ruch dwukierunkowy na Zakopiance w Poroninie. Ruch wahadłowy odbywał się tam z przerwami od lipca 2017 r. Powodował utrudnienia w ruchu. W Poroninie powstaje bezkolizyjne skrzyżowanie, a prace mają potrwać do końca bieżącego roku.

"Tymczasowo ruch dwukierunkowy będzie przebiegał przez środek budowanego ronda, po nawierzchni z płyt betonowych" - poinformowała rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut.

Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania w Poronieni jest skomplikowana z uwagi na połączenie kilku jezdni w tym miejscu. Oprócz skrzyżowania Zakopianki z drogą wojewódzką nr 961, przecinają się tu także dwie drogi lokalne, tory kolejowe, a dodatkowym utrudnieniem jest styk dwóch rzek płynących tuż obok skrzyżowania - Białego Dunajca i Porońca.

W ramach inwestycji powstają m.in. dwa nowe mosty, a największym wyzwaniem jest tu podziemny przejazd pod Zakopianką i torowiskiem. Koszt budowy węzła wynosi niemal 44 mln zł. Roboty budowlane finansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Za projekt inwestycji zapłaciły lokalne samorządy: gmina Poronin, Starostwo Powiatowe w Zakopanem i Województwo Małopolskie. Budowę realizuje konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX z Będzina i EUROVIA POLSKA.

Budowa węzła drogowego w Poroninie rozpoczęła się w połowie listopada 2016 r. i pierwotnie miała potrwać do końca sierpnia, jednak prace przedłużają się.

W sąsiedniej miejscowości, w Białym Dunajcu kierowców czekają utrudnienia na Zakopiance, gdzie wprowadzono ruch wahadłowy z uwagi na powstające przyczółki nowego mostu.

Od poniedziałku na odcinkach dwujezdniowych Zakopianki w miejscowościach Myślenice, Jawornik i Głogoczów drogowcy rozpoczynają frezowanie krótkich odcinków drogi. Ruch w tych miejsca będzie się odbywał jedną stroną jezdni. Prace mają potrwać do piątku. Jak wyjaśniła rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA, badania laboratoryjne potwierdziły "za małą szorstkość jezdni" w tych miejscach. Oznacza to, że warstwa ścieralna nawierzchni jest tu zbyt śliska i dlatego trzeba ją wymienić.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!