XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Ruszyły testy rosyjskiej linii kolejowej omijającej Ukrainę

Ruszyły testy rosyjskiej linii kolejowej omijającej Ukrainę
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Rosyjskie Koleje Żelazne (RŻD) rozpoczęły testowanie poszczególnych odcinków nowo wybudowanej linii kolejowej Żurawka-Millerowo, która omija terytorium Ukrainy - poinformowała ta państwowa spółka.

W oficjalnym komunikacie prasowym RŻD przekazano, że "prace nad przygotowaniem poszczególnych odcinków linii są w końcowej fazie". Zapowiedziano także, że wkrótce na trasie pojawią się pociągi i będą z niej mogli korzystać pierwsi pasażerowie. "Uruchomienie pociągów pasażerskich na tej linii jest planowane na koniec jesieni 2017 roku" - podano.

Ta linia kolejowa powstała w południowo-zachodniej Rosji, przy nadgranicznych miejscowościach Żurawka w obwodzie woroneskim i Millerowo w obwodzie rostowskim. Na trasie uruchomiono ruch roboczy i rozpoczęto testy poszczególnych odcinków torów. Przystąpiono też do budowy obiektów infrastruktury, które mają powstać przy trasie. Na nowym odcinku kolejowym zaplanowano siedem lub osiem stacji pasażerskich.

Plany budowy tej linii powstały w kwietniu 2015 roku na polecenie prezydenta Władimira Putina, gdy rozpoczął się konflikt zbrojny na wschodzie Ukrainy. Brygada wojsk kolejowych, która budowała linię, została odznaczona orderem Żukowa za ekspresowe tempo budowy. Minister obrony Rosji Siergiej Szojgu podczas uroczystości wręczenia orderu powiedział, że linia ma "ogromne znaczenie dla zapewnienia tempa i bezpieczeństwa przewozów" na południu kraju.

122-kilometrowa linia Żurawka-Millerowo zastąpi trasę, która na odcinku 37 kilometrów przebiegała poza terytorium Rosji, przez obwód ługański na wschodzie Ukrainy, dwukrotnie przecinając granicę rosyjsko-ukraińską.

Łączna długość nowych torów to ponad 270 km, z czego 177 km budowały wojska kolejowe, a pozostałą część - cywilni pracownicy kolei. Wiceminister obrony Rosji gen. Dmitrij Bułgakow powiedział, że grupa wojsk kolejowych zaangażowanych w budowę liczyła ponad 1000 ludzi. Koszt budowy szacuje się na ponad 56 mld rubli (obecnie - ok. 933 mln USD).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ruszyły testy rosyjskiej linii kolejowej omijającej Ukrainę

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!