Ryanair obiecuje Polsce bazy

Ryanair obiecuje Polsce bazy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W ciągu pięciu-sześciu lat chcemy mieć co najmniej pięć baz w Polsce - mówi "Gazecie Wyborczej" wiceprezes Ryanair Michael Cawley. Jeśli zrealizuje te obietnice, przybędzie podróżnych na polskich lotniskach.

Umieszczenie bazy w porcie lotniczym oznacza, że na stałe przebywają tam samoloty danej linii, otwieranych jest więcej połączeń, a to zwiększa liczbę pasażerów. Ryanair szacuje, że jeden jego samolot w bazie rocznie to ok. 400 tys. nowych podróżnych, a tworząc bazę, na początku przewoźnik wstawia do niej zazwyczaj dwa-trzy samoloty - czytamy w dzienniku.

Z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że w zeszłym roku linie lotnicze przewiozły w Polsce około 17,2 mln pasażerów, czyli ponad 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednak to wciąż niewiele, jeśli porównać np. z Hiszpanią, w której żyje podobna liczba ludzi, ale linie lotnicze przewożą prawie dziesięć razy więcej pasażerów.

- W ciągu dwóch-trzech miesięcy podejmiemy decyzję o postawieniu pierwszej bazy w Polsce, otworzymy ją około lutego 2009 r. Bierzemy pod uwagę Gdańsk, Rzeszów, Wrocław, Poznań, Katowice, Szczecin. Warszawa i Kraków są za drogie - mówi w "GW" Cawley. Nie wyklucza bazy w Warszawie, ale dopiero po uruchomieniu tańszego lotniska w Modlinie.

Irlandzka linia wozi mniej ludzi niż LOT (4,3 mln pasażerów w 2007 r.) czy Wizz Air (ponad 2,7 mln pasażerów). Konkurenci nie zamierzają łatwo oddawać pola. - Jesteśmy na najlepszej drodze do przewiezienia w tym roku 4 mln pasażerów w Polsce. My nie tylko obiecujemy, ale także realizujemy to, co obiecaliśmy. Właśnie otworzyliśmy naszą bazę w Poznaniu - mówi Natasa Kazmer, rzeczniczka linii Wizz Air. A pije do tego, że Ryanair już od dłuższego czasu zapowiada stworzenie bazy w Polsce.

Wszystkie linie lotnicze muszą się zmierzyć z nie lada problemem - rekordowo drogim paliwem. - Rok temu baryłka ropy kosztowała 65 dol., teraz powyżej 100 dol. Koszty paliwa przypadające na jednego pasażera wzrosły nam z 21 do 27 euro. W sumie oznacza to dla nas koszty wyższe o 360 mln euro i zmniejszenie zysku o połowę - mówi w "Gazecie" Michael Cawley.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ryanair obiecuje Polsce bazy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!