Rynek e-commerce w Chinach. Część 2 - jaką wybrać platformę e-commerce?

Rynek e-commerce w Chinach. Część 2 - jaką wybrać platformę e-commerce?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Platformy e-commerce są najłatwiejszą drogą do wejścia na rynek chiński. Problem pojawia się przy podjęciu konkretnych kroków oraz zaplanowaniu działalności w wirtualnej rzeczywistości. Jak wybrać odpowiednią platformę spośród 5 000 różnych propozycji? Jak nawiązać współpracę z konkretnym operatorem? To główne pytania, które zadają sobie przedsiębiorcy planujący wejście na rynek chiński za pośrednictwem handlu elektronicznego. W drugiej części przewodnika po chińskim rynku e-commerce przybliżamy proces wyboru odpowiedniej platformy dla polskich produktów. Struktura procesu decyzyjnego powinna opierać się o odpowiedzi na pytania dotyczące rozmiaru przedsiębiorstwa, jego możliwości finansowych, planów operacyjnych, kategorii produktu oraz jego charakterystyki.

    • Wybór odpowiedniej platformy to kluczowy aspekt dla wprowadzenia produktu do obrotu w handlu elektronicznym na rynku Państwa Środka. Wybrać ogólną czy specjalistyczną?
    • W Chinach istnieją trzy główne platformy e-commerce w modelu B2C (Business to Consumer), które nie są ograniczone kategorią produktów, tzn. znajdziemy tam wszystko.
    • Segment produktu? W Chinach możemy wyróżnić trzy - marki high end, marki premium oraz produkty o dobrej jakości w dobrej cenie.

Pierwszym pytaniem, które producent lub dystrybutor z Polski musi sobie zadać, jest to, czy jego towar powinien znaleźć się na platformie oferującej różne kategorie produktowe, czy wybrać jedną z platform specjalistycznych. Tych drugich istnieje całkiem sporo, są to na przykład: Yihaodian (żywność), Jumei (kosmetyki), Suning (elektronika), XiaoHongShu (kosmetyki oraz odzież), Vipshop (odzież), Dangdang (książki, sprzęt domowy, produkty dla dzieci), Mia oraz BeiBei (produkty dla dzieci i matek). Głównym kryterium wyboru platformy dedykowanej wąskiej kategorii produktowej powinna być rozpoznawalność marki lub wpisanie się w niszę rynkową.

Jeśli nasz produkt nie wyróżnia się brandem lub właściwościami, których inne produkty nie mają, to zginie w gąszczu produktów konkurentów. W związku z tym, że w Polsce istnieje bardzo mało silnych marek rozpoznawanych w Chinach, opcja ta jest przeznaczona raczej dla podmiotów wypełniających niszę. Jeśli nasz produkt nie jest niepowtarzalny, lepszym wyborem będą platformy ogólnoproduktowe.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

  • Chiny

    Przelicz walutę
  • yuan (CNY)

  • 0,562 złoty (PLN)

    0,130 EUR, 0,138 USD

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!