XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Sąd pomaga wejść Veolii na polskie tory

Sąd pomaga wejść Veolii na polskie tory
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Connex Koleje Polskie wygrały w sądzie z Urzędem Transportu Kolejowego, ale to nie znaczy, że licencję na przewóz osób ma w kieszeni.

10 tys. zł - tyle budżet państwa musi zapłacić za odmowę przyznania licencji firmie Connex Koleje Polskie (spółka z grupy Veolia Transport Polska) na przewóz osób koleją w Polsce. Urząd Transportu Kolejowego (UTK), który zamknął jej semafor przed nosem, wydał taką decyzję pod koniec maja, kończąc w ten sposób niemal roczne postępowanie w sprawie dopuszczenia prywatnego przewoźnika do polskich torów - przypomniał "Puls Biznesu".

UTK co jakiś czas wzywał Connex do uzupełnienia wniosku: biznesplanu, informacji o wynikach i przepływach finansowych, gwarancjach itp. Wreszcie zażądał informacji o taborze, którym ma zamiar wozić pasażerów, a także danych na temat personelu, który przewozy obsłuży.

Connex, potężna firma o międzynarodowym zasięgu, zajmująca się przewozami pasażerskimi kolejowymi i kołowymi, w Polsce wagonów nie posiada. Złożył więc w UTK deklarację, że gdy licencję dostanie, a potem wygra przetarg na obsługę transportu osób w jakimś województwie, to tabor do kraju sprowadzi. Dla urzędu, który od niedawna hołduje zasadzie, że kto taboru nie ma, ten na tory w Polsce nie wjedzie, to za mało. Wydania licencji odmówił - wyjaśnia "PB"

We wtorek Wojewódzki Sąd Administracyjny (WSA) w Warszawie, do którego Connex złożył skargę, uchylił decyzję UTK, ale w ogóle nie rozstrzygał, czy odmowa była zasadna, czy nie. Uchylił decyzję, bo uznał, że urząd nie przeanalizował całej gromadzonej przez prawie rok dokumentacji, a skoncentrował się tylko na dwóch zaświadczeniach: o taborze i pracownikach. Sąd zapowiedział, że meritum sprawy zajmie się wtedy, gdy prezes UTK w sposób merytoryczny uzasadni swoją odmowę - czytamy w dzienniku.

Na razie UTK ma zapłacić 10 tys. zł kosztów procesowych. Może się też odwołać od decyzji WSA, ponieważ wyrok nie jest jeszcze prawomocny.

Connex na razie wygrał bitwę, ale batalii o licencję jeszcze nie zakończył. Nie ma bowiem gwarancji, że UTK po ponownej analizie wniosku zmieni zdanie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sąd pomaga wejść Veolii na polskie tory

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!