XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Salini Impregilo wygrało przetarg na odcinek drogi S7

Salini Impregilo wygrało przetarg na odcinek drogi S7
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Oferta włoskiej spółki została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska) o długości ok. 18,3 km.

  • Najtańsza oferta w rozstrzygniętym przetargu została odrzucona z powodu rażąco niskiej ceny.
  • Prawie 56-km odcinek S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Igołomska w Krakowie został podzielony na trzy części.
  • Dotychczas podpisano umowę na budowę jednego z trzech odcinków.

Przy wyborze wykonawcy pod uwagę brano: cenę (90 proc.), termin realizacji (5 proc.) i okres gwarancji (5 proc.).

Wszyscy oferenci zadeklarowali 34-miesięczny termin realizacji (bez okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz 10-letni okres gwarancji.

Najtańszą ofertę złożyła Impresa Pizzarotti (1,022 mld zł brutto), ale została ona odrzucona przez GDDKiA.

- Inwestor uznał, iż „wykonawca nie wyjaśnił w sposób wyczerpujący i wiarygodny, że zaproponowana przez niego cena jest możliwa i rynkowa” oraz „nie wywiązał się ze spoczywającego na nim obowiązku wykazania, że cena nie jest rażąco niska" - podała GDDKiA.

W tej sytuacji zwycięskie okazało się Salini Impregilo, które wyceniło prace na 1,072 mld zł brutto.

- Po dokonaniu wyboru zgodnie z prawem firmy mają 10 dni na ewentualne odwołania. Jeżeli nie będzie w tym okresie odwołań dokumenty zostaną przekazane do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych - wskazała GDDKiA.

Budżet zamawiającego opiewa na 1,012 mld zł brutto, z pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):

1. Polaqua - 1,077 mld zł

2. Budimex - 1,267 mld zł

3. Mota-Engil Central Europe - 1,279 mld zł

4. Metrostav Polska - 1,238 mld zł

5. Konsorcjum: Porr, Porr Bau - 1,248 mld zł

6. Intercor - 1,365 mld zł

7. Konsorcjum: Mostostal Warszawa, Acciona Construccion - 1,339 mld zł

8. Konsorcjum: Strabag Infrastruktura Południe, Strabag - 1,444 mld zł

9. Konsorcjum: Gulermak, Mosty-Łódź - 1,483 mld zł

Trzy odcinki

Prawie 56-km odcinek S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Igołomska w Krakowie został podzielony na trzy części. Są to: odcinek od granicy województwa świętokrzyskiego do węzła Szczepanowice (bez węzła) - długość ok. 23 km; odcinek węzeł Szczepanowice (z węzłem) do węzła Widoma (z węzłem) - długości ok. 14 km oraz odcinek węzeł Widoma (bez węzła) do granic Krakowa (z włączeniem do węzła Igołomska) - długości ok. 18 km.

Na początku stycznia 2018 r. została podpisana umowa z wykonawcą odcinka od węzła Szczepanowice do węzła Widoma. Wykona go Mota-Engil Central Europe za ponad 508 mln zł brutto.

Największy problem jest z odcinkiem pierwszym, bowiem protesty mieszkańców wsi Poradów w powiecie miechowskim dotyczące ok. 5-km fragmentu S7 projektowanego w rejonie ich miejscowości doprowadziły do uchylenia przez sąd decyzji środowiskowej.

Dlatego odcinek ten został podzielony na dwie części - ta oprotestowana została wyłączona i będzie musiała uzyskać nową decyzję.

W styczniu GDDKiA zaprezentowała osiem wariantów przebiegu S7 w okolicy Poradowa. Spośród nich będzie trzeba wybrać dwa, które zostaną złożone we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Krajowa siódemka

Droga krajowa nr 7 (na niektórych odcinkach S7) jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce, przebiegającym od Gdańska do Rabki-Zdroju.

Jej długość wynosi ok. 720 km. Nową trasę w większości zlokalizowano w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga połączy aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.

Obecnie w Małopolsce trwa też budowa trzech odcinków górskiego fragmentu drogi ekspresowej S7 między Lubniem a Rabką w Małopolsce. Na liczącej 16,7 km trasie powstaje najdłuższy w Polsce, ponad 2-km tunel.

Inwestycję podzielono na trzy odcinki: Lubień - Naprawa, Naprawa - Skomielna Biała wraz z budową tunelu i Skomielna Biała - Chabówka. Budowa poszczególnych odcinków tej trasy powinna się zakończyć w latach 2018-2021.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk deklarował w tym roku, że cała droga ekspresowa S7 wiodąca od Trójmiasta, przez Warszawę, Kraków do Rabki będzie gotowa w 2022 r.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Salini Impregilo wygrało przetarg na odcinek drogi S7

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!