PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Samorządowcy chcą zwalczyć kolejowe absurdy przed Euro

Autor: Gazeta Wyborcza
03-04-2008 09:02

Do piłkarskich mistrzostw Europy zostały tylko cztery lata, a rozbudowa tras kolejowych, którymi mają podróżować kibice, nie posuwa się do przodu. Na rząd nie ma co liczyć, dlatego sprawami kolei zajęli się marszałkowie Mazowsza i Lubelszczyzny.

Czy marszałkowie Grabczuk i Struzik wynegocjują modernizację kolejowej trasy Warszawa - Lublin? Trasa kolejowa do Warszawy wiedzie albo przez Pilawę, albo przez na Mińsk Mazowiecki. Wszystko przez to, że na odcinku Pilawa - Otwock jest tylko jeden tor - pisze lubelska "Gazeta Wyborcza".
Absurd nr 1 - Trasa kolejowa E7 jest najkrótszym połączeniem kolejowym Warszawy z Ukrainą. I tędy mogliby jeździć kibice z polskich stadionów do współgospodarza Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.

Z 14 pociągów dalekobieżnych (sezonowych i codziennych) jadących z Lublina do Warszawy sześć z nich jedzie krótszą trasą przez Otwock. Prowadzi ona z Pilawy jednotorowym odcinkiem przez lasy celestynowskie. Ale pozostałe skręcają na Mińsk Mazowiecki i nadkładają drogi.

- Pociągi jadące z Pilawy drugim wariantem korzystają z jednotorowej wschodniej obwodnicy towarowej stolicy, kierując się na Mińsk Mazowiecki i nie dojeżdżając do tego miasta, zjeżdżają łącznicą w kierunku Warszawy na zmodernizowaną dwutorową linię terespolską - wyjaśnia Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.

Oczywiście na trasie na Otwock są tzw. mijanki, choćby w Celestynowie, ale to nie wystarczy. Kolejarze decydują się na wydłużenie trasy w godzinach, kiedy jednotorówka na Otwock jest zapchana pociągami.

- Podstawową trasą jest jednak wariant przez Otwock, by umożliwić pasażerom dojazd do tej podwarszawskiej miejscowości - dopowiada Kurpiewski.

Absurd nr 2 - Co ciekawe dłuższy odcinek pokonuje się ... krócej o 10 minut. Dlatego że pociągi na Mińsk Mazowiecki jadą po wyremontowanym torze.

Za bilety na obie trasy płaci się jednak tyle samo - 34 zł w drugiej klasie pociągu pospiesznego, choć droga przez Mińsk jest dłuższa o 9 km.

Absurd nr 3 - Zawirowania wokół trasy E-7 trwają od dawna. Najpierw PiS układając listę projektów unijnych przesunął tę trasę na listę rezerwową. PO ostro krytykowała to posunięcie. Gdy Platforma przejęła władzę, PiS chciało zapisać 17 mln zł w budżecie państwa na plany modernizacji trasy. Ale ostatecznie głosami PO propozycja nie przeszła. Na początku roku resort rozwoju regionalnego tworząc listę projektów europejskich całkowicie usunął z niej E-7.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 869 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

584 990 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.