Stocznia Nauta pozyskała ważny kontrakt

Stocznia Nauta pozyskała ważny kontrakt
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Stocznia Nauta z Gdyni przebuduje specjalistyczną jednostkę do montażu turbin wiatrowych na morzu należącą do jednego z największych armatorów, który realizuje m.in. prace pogłębiarskie, grupy Jan De Nul. Jednostkę zbudowano w stoczni Crist cztery lata temu.

Stocznia poinformowała, że we wtorek został podpisany kontrakt na przebudowę i dostosowanie do realizacji nowego kontraktu jednostki "Vole au Vent". Należy ona do jednego z największych armatorów, realizującego między innymi prace pogłębiarskie - grupy Jan De Nul.

- Będzie to jeden z większych i ważniejszych projektów realizowanych obecnie w Naucie (…)liczymy na wieloletnią kooperację - powiedział cytowany w komunikacie prezes Nauty, Sławomir Latos.

W ramach kontraktu Stocznia Nauta ma wykonać na statku prace, które pozwolą zwiększyć powierzchnię roboczą pokładu oraz przygotują jednostkę do realizacji nowego kontraktu. Łączna waga nowo zainstalowanych konstrukcji ma wynieść około 600 ton. Mają zostać m.in. usunięte istniejące i wykonane nowe kominy, rury wydechowe mają być przeniesione z prawej na lewą burtę i zmienione mają być konstrukcje pokładowe.

Platforma z polskiej stoczni


"Vole au Vent" został zbudowany w stoczni Crist w Gdyni w 2013 roku jako specjalistyczna jednostka hydrotechniczna Vidar o wartości ponad 150 mln euro. Ma ponad 140 m długości i 41 m szerokości oraz pokład ładunkowy o powierzchni 3400 metrów kwadratowych. Charakterystycznym elementem jego konstrukcji są cztery nogi o wysokości 90 metrów i średnicy 4,8 metra umożliwiające solidne zakotwiczenie i ustabilizowanie jednostki podczas korzystania z ogromnego dźwigu Liebherr o udźwigu 1200 ton.

Służy on do ustawiania fundamentów i montażu turbin wiatrowych na morzu o głębokości do 50 metrów, nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych. Statek posiada też system pozycjonowania na morzu z dokładnością do jednego metra. Prędkość maksymalna jednostki wynosi 11 węzłów.

Klient Nauty, firma Jan De Nul zatrudnia ponad 6 tys. pracowników, a jej flota liczy ponad400 jednostek specjalistycznych, które służą do różnorodnych prac związanych z infrastrukturą morską.

Stocznia Nauta należy do grupy MARS Shipyards & Offshore. Oprócz standardowych remontów, wykonuje także skomplikowane przebudowy, a także wyposaża statki obsługujące sektor offshore.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Stocznia Nauta pozyskała ważny kontrakt

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!