PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stutysięczniki z importowanym węglem lub rudą

Autor: Morza i Oceany
29-10-2011 17:31

- Według prognoz światowa flota morska będzie rosła w tempie 3,2 proc. rocznie. Najszybciej, bo ok. 5,6 proc. rocznie, będzie się rozwijała flota drobnicowców. Chcąc konkurować na rynku morskim i dalej rozwijać działalność w portach morskich w Szczecinie i Świnoujściu podjęto decyzję o budowie portu zewnętrznego zlokalizowanego w pobliżu istniejącego falochronu wschodniego - mówi Jarosław Siergiej, prezes Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA.

Na jakim etapie jest aktualnie budowa nabrzeża w porcie zewnętrznym w Świnoujściu?
- Zaawansowanie rzeczowe kontraktu realizowanego przez ZMPSiŚ SA pn. „Budowa nabrzeża w porcie zewnętrznym w Świnoujściu” na obecnym etapie wynosi ok. 50 proc. Wszystkie założone prace realizowane są zgodnie z przyjętym harmonogramem. Na placu budowy zaangażowane są duże siły i środki po ty, aby zrealizować inwestycję w terminie.

Przed nami jesienno-zimowe miesiące, możliwość występowania wzburzonych fal, przenikliwego zimna. Nie boicie się opóźnień?

- Okres jesienno-zimowy stwarza niewątpliwe problemy w realizacji robót budowlanych, a w szczególności robót hydrotechnicznych prowadzonych na otwartym morzu. Sztormy ograniczają możliwość poruszania się i operowania sprzętu pływającego, silne wiatry uniemożliwiają prace dźwigowe i kafarowe, mróz stwarza problemy dla realizacji robót ziemnych oraz nie pozwala na prowadzenie robót betonowych. Zalodzenie morza może ograniczyć całkowicie dostęp do akwenu, a w konsekwencji wydanie przez administrację morską zakazu wyjścia z portu jednostek o zbyt niskiej klasie lodowej. Dni są znacznie krótsze i ograniczają czas pracy przy naturalnym świetle, szczególnie robót, które wymagają dobrej widoczności, robót podwodnych, etc. Roboty są zatem planowane z uwzględnieniem pogarszających się warunków pogodowych, stosuje się sprzęt pływający oraz platformy, które są w stanie pracować przy złym stanie morza (do pewnych granic). Prace podwodne są prowadzone tylko w dzień. Prace żelbetowe są tylko prowadzone wtedy, kiedy pozwalają na to warunki pogodowe, przy wykorzystaniu dodatków chemicznych pozwalających na betonowanie przy temperaturach nieco poniżej zera.

Założenia środków podjętych dla pokonania przeciwności natury mogą być skuteczne jedynie w pewnych granicach. Nie da się prowadzić jakichkolwiek robót na morzu przy stanie morza powyżej 6 stopni w skali Beauforta. Przy mrozach poniżej -10 stopni należy się liczyć z zalodzeniem i ograniczeniami w pracach z wody, ziemnych i żelbetowych. W takiej sytuacji tworzony jest program naprawczy dla nadrobienia opóźnień, który zostaje wdrażany natychmiast po ustaniu niekorzystanych warunków pogodowych.

Przypomnijmy koszty tego ogromnego, ale jakże niezbędnego dla rozwoju polskiej gospodarki morskiej, przedsięwzięcia?

- Cały Program budowy Terminala regazyfikacyjnego gazu ziemnego w Świnoujściu pochłonie kwotę około 2,5 mld PLN. Część przypadająca na roboty związane z budową nabrzeża LNG, realizowane w ramach kontraktu ZMPSiŚ SA wynosi 204 mln PLN brutto.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 701 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 261 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.