Ambicją Rosji Putina było stworzenie maszyny, która chociaż w części odzyskałaby miejscowy rynek samolotów pasażerskich. Nowa maszyna miała także pokazać potęgę technologiczną Rosji, a być może mogłaby się także stać hitem eksportowym. Dla Kremla Suchoj Superjet 100 to jednak pasmo zawodów. Ale nawet ostatnie wypadki z udziałem samolotu raczej nie spowodują jego wycofania.
- Suchoj Superjet 100 to pierwsza maszyna pasażerska opracowana w Rosji po rozpadzie ZSRR.
- Zagraniczna ekspansja z kilku powodów się nie udała.
- O tym, że samolot będzie rozwijany, decydują obecnie względy polityczne.
- O komunikacji lotniczej dyskutować będziemy od 13 do 15 maja w Katowicach podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego pod patronatem WNP.PL, na który serdecznie zapraszamy.
Weekendowa katastrofa Suchoja Superjet 100 Aerofłotu nie była pierwszą w historii tego modelu. Co więcej, w środę pasażerowie rejsu Moskwa-Ryga zażądali zmiany maszyny, bo poczuli silny zapach palącej się instalacji elektrycznej. Coraz częściej pojawiają się opinie, że samolot jest nieudany. Mimo tego wydaje się, że jego przyszłość nie jest zagrożona.
W dalszej części artykułu czytaj:
- jak upadek ZSRR przyczynił się do rozwoju rosyjskiego odrzutowca
- o kulisach wyboru maszyny Suchoja
- kto kupuje rosyjskiego odrzutowca?
KOMENTARZE (4)
Do artykułu: Suchoj Superjet 100 pomimo wypadków będzie nadal latał